Dzisiaj troszkę Mnie ogarnął smuteczek. Google uszczelniło kolejną rzecz – nie da się manipulować ALT”em ani TITLE’m w odnośnikach kierujących do ukaranego filtrem ręcznym serwisu.

W powiadomieniu u klienta znalazł się link z katalogu GERY. Przyjrzyjmy się sprawie:

http://katalog.gery.pl/strona36922_935__:_INFERNO_:_Pokazy_ogniowe:_Plucie_ogniem_polyk.html

Aby nie dać Wam na tacy klienta, którego właśnie odfiltrowywuję, wziąłem inny wpis… Jak widać aktywny jest:

  • link – adres URL
  • link w obrazku – adres URL wraz z TITLE

katalog-gery-alt

 

Nie tak dawno pomagałem koledze (pozdro Michał) odfiltrować stronę z zegarkami… Też przyszło powiadomienie wskazujące, że nie wolno linkować z obrazków na podstrony wraz z altem i title… Wtedy wydawało mi się to incydentem przy pracy ze strony G – bardziej sugerowałem się jakością strony (quasiprecel)… Czyli „wydawało mi się”…

I tutaj nawiążę do jeszcze jednej rzeczy, którą wykorzystują autorzy skryptów sklepów internetowych. Jak sami wiecie jest ich trochę ale niewiele linkuje do swojej strony za pomocą obrazka wykorzystując do manipulacji ALT i TITLE. Poniżej przykład 🙂

iaiko-alt-i-title

Wiem, że kilka firm wykorzystuje pole ALT i TITLE na stronach klientów jako swój własny SWL statyczny oraz w niektórych przypadkach jako SWL dynamiczny – tak więc, to się skończyło – proponuję wymyśleć coś innego aby na frazę „sklep internetowy” być w TOP#10.

 

 

 

 

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Takie pytanie. Czy do img dawać title? Czy wystarczy samo alt?
    Jak to ma się do sytuacji kiedy linkujemy obrazek, a kiedy jest to po prostu obrazek?

  2. Paweł a ty sobie zdajesz sprawę ile w IAI będzie trwała taka zmiana :). Jak oni ustawienie linkowanie wewnętrzne na nofollow robią 2 miesiące

    • No tak… rzeczywisćie na GERY jest anchor w menu okruszkowym … nie podejrzewałem że tam go wsadzą 🙂

      To temat będzi ena przyszłość 😉

    • Tego typu rzeczy jest w ciul … Już kiedyś Kaspar mówił, że za to można zdrowo oberwać.

      Ale IMHO widgetem tego bym nei nazwał 🙂

  3. No dokładnie, nawet jest w wytycznych dla tego piszę. Moim zdaniem mogło im chodzić właśnie o to ale nie znam przypadku i nie widziałem reszty linków więc..

  4. @Łukasz usunięcie tego bannerka/widgetu/syfu etc kosztuje w IAI 200pln miesięcznie

    Ja tylko czekam kiedy za to dostaną po dupie i sami to pokasują

  5. Jeśli chodzi o ALT, to od dawna traktuje go jako normalny anchor. Linkuje tylko z użyciem brendu, tym bardziej jeśli mówimy o linkach sidewide 🙂

    Pozdrawiam,

  6. A najgorzej że to sa rady na teraz, a jak będzie za pół roku to już nie wiadomo, czyli wróżymy z fusów w czasie rzeczywistym ?

  7. Rozmawialem z iai jak home.pl kombinowal w podobny sposob i omawiali to na spotkaniu. I nic 🙂 oni maja udzialy w traffic trends specjalistow od tzw. Pozycjonowania i nie trzeba im dawac wskazowek. Wiedza wszytko najlepiej.

  8. Tomaszu, banner niech sobie będzie, byleby miał link nofollow. Było już o tym jasno wiele razy mówione nawet przez Matta. A co do tego co i za ile oferują sobą sklepy, cóż.. po poprawieniu tylu z nich mogę śmiało powiedzieć, że w standardzie to z seo nie mają one nic wspólnego.

  9. W zasadzie jeszcze nigdy nie spotkałem się z przypadkiem ręcznej kary za alt lub title, czy też wskazywanie na te linki przed google jako szkodliwe. Miałem styczność z kilkoma projektami gdzie w 80% linki były z obrazków na różne alty i title i w tym przypadku usuwane były tylko linki ze słowami kluczowymi, a wszystkie obrazki zostawały i filtr bez problemu został zdjęty. Może to przypadek, a może jeszcze nie zwracają na to uwagi.

  10. Nienaturalny ALT czy TITLE/ MIEWAM kurcze takie stronki klientow że noż w kieszeni się otwiera, zamiast title jest napisane strona głowna i t.d. az w ogole to przesada. chodzi pewnie o … sume parametrów podejrzanych. jeżeli reszta jest przypal – taki oto Nienaturalny ALT czy TITLE może stac sie ostatnią kroplą i wtedy – filtr. 🙂

  11. No dobra, a co jeśli jest sklep internetowy z puzzlami i na stronie głównej ma kilkadziesiąt zdjęć z produktami i każdy ma ALT =”puzzle + typ + ilość części” ? W teorii nie jest to upychanie słów kluczowych, bo ALT oddaje to co zdjęcie przedstawia, a Google może uznać to za próbę podbijania na frazę puzzle.

    Takich przypadków pewnie będzie wiele i pytanie…co wtedy 😛

    • Wtedy buduje się stronę dla ludzi a nie pod Google 🙂 Sądzę, że nie będzie z tym rpoblemu. Poza tym na stronie głónej nie upycha się 100-200 produktów bo wtedy to nie jest strona głowna tylko spam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły