Przy optymalizacji sklepu zawsze warto zwrócić uwagę, co i czy na pewno akurat to należy blokować do indeksacji. Najczęściej praktykuję blokowanie:

– wyników wyszukania – tutaj możecie się ze mna ie zgodzić, bo wiele „dużych” klientów nei stosuje się do tego zalecenia – ale oni są „duzi” a Wy „malutcy”

– wyniki sortowania – te kwestię należy dokładnie przeanalizować, gdyż jest zależna od konstrukcji witryny – jeżeli są powiązania z wynikami wyszukania to lepiej to zablokować

– logowanie, rejestracja – to są rzeczy absolutnie zbędne

– regulamin – ponieważ na większości sklepów jest podobny sugeruję jego zablokowanie

– strony z komentarzami – zdarzyło mi się, że musiałem zablokować strony z produktami ponieważ karta produktowa bez komentarzy oraz karta produktowa z komentarzami to były dwie takie same strony. W momencie braku komentarzy dawało to pojawienie się dwóch takich samych podstron w obrębie jednego serwisu. Mozna też zablokowac stronę z komentarzami – kwestia podejścia

– blokujemy zawartość stron z przedrostkiem https

– czasem serwisy posiadają stronę z partnerami bądx nagromadzeniem linków – najlepszym wyjściem jest jej całkowite usuniecie jednakże są sytuacje, gdy tego nie można wykonać. Stąd można zablokować tę stronę do indeksacji.

– kontakt – tego absolutnie nie blokujemy – mało tego – bardzo dobrze jest wstawić tam mapkę Google z Naszym biurem

– strony producentów – spotkałem sie w kilku sklepach z sytuacją, iż musiałem zablokować strony wyświetlające asortyment według producentów – związane to było z faktem, iż sklep posiadał nazwę producenta ale nie mial akurat w ofercie towarów tegoż producenta i wyświetlała się pusta strona – Gogole nie lubi pustych treści tego typu – lepiej to zablokować

Jak blokować ?

– w pliku robots.txt wykorzystując komendę „Disallow”

– w nagłówkach wstawiając znacznik META „noindex” lub „noindex, nofollow”

 

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły