Do napisania tej krótkiej opowiastki skłoniło mnie zapytanie jednego z użyszkodników na forum SEO (forum.optymalizacja.com) w temacie : Jak dopalić frazy long-tail ? On Sam napisał, że większość fraz (drobne 8000) ma już w TOPie i teraz zastanawia się jak to wszystko wzmocnić. Padło sławetne już „dopal SWL-em” … Moim skromnym zdaniem (podkreślam „moim”) użycie jakiegokolwiek rotacyjnego SWL-a może tylko zaszkodzić w skali 8000 x Anchor. Sądzę, że można do tego zagadnienia podejść na kilka sposobów:

1. wybrać te najważniejsze frazy związane z produktami najgorzej sprzedawanymi (mającymi najgorsza konwersję) i je dopalić… skoro się kiepsko sprzedają to im nie zaszkodzi. Tutaj oczywiście SWL dynamiczny w ilości nie większej niż kilkaset pkt na anchor (maksymalnie 5% wszystkich fraz z długiego ogona) lub tez statyczny SWL (w ilości nawet 20% fraz). Pozostałe anchory pokusiłbym się o „zapreclowanie do bólu”.

2. drugim rozwiązaniem jest pozostawienie tych 8000 fraz tutaj gdzie są i wykonanie SEO dla podkategorii oraz kategorii w serwisie. Tutaj ŻADNYCH SWL-i dynamicznych bym nie zastosował … tylko i wyłącznie linki stałe – jak je zdobędziecie to Wasz problem 😉

3. trzeci sposób to SEO dla strony głównej … jednakże uprzedzam, że w tym momencie bez SEO z punktu 2 cała akcja nie ma sensu – natomiast miło będzie jak ktoś się pokusi o wykonanie optymalizacji i odpowiedniego „nasycenia” linkowania do wewnątrz serwisu.

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. 4. można pokusić się o stworzenie tematycznych stron (produktowych – landing page) i podlinkować je.
    5. wzmocnić tylko te które mają niestabilną pozycję. optymalizacja seo wzmocni też inne podstrony i hasła.

  2. Dobre podejście do tematu. Również nie szedł bym na łatwiznę z tymi SWL-ami, tylko mogą zaszkodzić. Pomysł z landing pages dobry, chociaż wymaga pewnego nakładu pracy. No ale czego się nie robi dla wzmocnienia pozycji 😉

  3. 6. Wyciągnąć frazy z top20-30 na które widać nienajgorszy ruch, a wbicie ich do topu jeszcze go zwiększy 🙂

  4. Zgred chyba czasem piszesz za dużo i edukujesz konkurencje..
    Czuje jednak, że masz własne metody i nie masz zamiaru ich opisywać. tak trzymaj 😉

  5. Czy testowałeś może linkwheela, gdzie strony w kole były polskie, linkowane między sobą i do docelowej strony-też w języku polskim. Natomiast podlinkowanie stron w kole było ze stron obcojęzycznych? Czy nie przełożyło się to na utratę geolokalizacji dla strony docelowej?

    Pozdrawiam

  6. A więc agora po raz kolejny pokazuj, że taktyka również ma znaczenie 🙂
    @zgred ty jednak masz tą głowę na swoim miejscu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły