Dziś odbył się HangOut na który udało się wbić zalediwe 10 osobom – Kas jeszcze raz prośba o więcej slotów bo kolejka była dużo dłuższa !!! Jakie rzeczy były poruszane w dyskusji:

1. Omówiono kwestię pojawiających się wejść „not provided” – chodzi o zalogowanych klientów w sklepie – wejścia omarkowane z SSLa

Artykuły na temat ?not provided? w Analytics:
http://goo.gl/MoKs7

http://searchenginewatch.com/article/2143123/How-to-Understand-Your-Google-Not-Provided-Traffic

http://seroundtable.com/keywords-not-provided-google-analytics-14245.html

2. Czy stosować rel=”me” i rel=”author”

Tak jak najbardziej 😉

http://youtu.be/FgFb6Y-UJUI

http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=1229920

Tutaj uzyskałem jednoznaczną odpowiedź na mój problem/zapytanie – za pomocą rel=”me” chciałem oznaczyć moje własne witryny linkujące do siebie – odpowiedź brzmi, że nie ma to sensu. Lepsze efekty osiąga się linkując za pomocą tych znaczników do treści – do produktów (sklepów) jest to nieprzydatne.

3. Czy sama optymalizacja witryny wystarczy w przypadku sklepów gdzie produkty muszą mieć takie same opisy, na przykład apteki?

Tutaj niestety niewiele da się zrobić – sugestią jest zbudowanie innej domeny,  na której można podać treści związane z produktem/towarem w sposób „właściwy” dla wyszukiwarki oraz dla klienta, który szuka infomracji odnośnie danego produktu.

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2011/05/more-guidance-on-building-high-quality.html

4. Czy ukryte elementy nawigacji mogą mieć negatywny wpływ na pozycje witryny w wynikach Google?

O ile nie chodzi o próbę spamowania jest to bardzo mało prawdopodobne. Osobiście jeszcze się nie spotkałem z takim przypadkiem. Tutaj nie ukrywam, że jak zwykle są pewne rozbieżności – wolę unikac tego typu rozwiązania.

5. Przekazywanie infomracji na mejla z GWT

Tutaj Kaspar zasugerował aby koniecznie przekazywać informacje z panelu GWT na mejla, żeby webmaster mógł podjąć szybkie działania jeśli pojawił się problem z witryną.

http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=140528

6. Co innego…

Były tez inne dyskusje, uwagi co do samych alarmów uzyskiwanych w GWT pod kątem ponownego rozpatrzenia witryny (brak jednoznaczności, szablony); sprawa DMOZ (akurat widać, że G odcina się od tego – może zostanę modem globalnym na PL to bym tam przeczyścił wszystko heheheh);

Link do dyskusji:https://plus.google.com/u/0/105501965108087246894/posts/UNsHYMug9dk

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Ja jakoś odnoszę wrażenie, że najczęściej słowa Kaspara trzeba interpretować odwrotnie do tego co mówi

  2. Na samo spotkanie się niestety spóźniłem, ale z tego co widzę to nie było poruszonych zbyt wiele zagadnień + w sumie nic odkrywczego…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły