Lokoz banner

Być w TOP10 – opłacalne czy nie ?

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 5.0/5 (liczba ocen: 1)

W nawiązaniu do tego tematu chciałbym się podzielić jednym z moich spostrzeżeń dotyczących pozycjonowanego sklepu internetowego (jednego z kilku). Do niedawna sądziłem, że BYĆ jak najwyżej na pojedynczą generyczną frazę kluczową, zleconą przez klienta, jest niezbędne, wymagane, i zapewnia super konwersję. Oczywiście klient ma zawsze rację, więc pozycjonowane były frazy główne.

Sprawę obnażył ostatni kryzys ekonomiczny – odpływ obrotów rzędu 60% skłonił klienta do wykonania dogłębnego audytu – analizy (którego nie chciał do tej pory wykonać). Po analizie danych zawartych w statystykach Google Analytics i Google Adwords otrzymaliśmy wynik, iż sporo ludzi zaczyna szukać konkretnego towaru, materiału – wpisując frazę główną plus nazwę produktów. Blisko 80% klientów szukało np: kredyt budowlany (a nie sam kredyt), żyrandol do kuchni (a nie same żyrandole), lampka do pokoju dziecka … i tak dalej można by mnożyć przykłady. Pamiętajcie, że audyt seo (dobry) to podstawa.

Opisane powyżej spostrzeżenie daję pod rozwagę klientom, pozycjonerom – że pchać się w TOP10 na jedną, główna frazę, posiadając sklep internetowy może być nieopłacalne. Lepszy efekt da zoptymalizowanie kategorii sklepu, wstawienie kilku opisów i pozycjonowanie tak zwanego „długiego ogona”.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 5.0/5 (liczba ocen: 1)
Być w TOP10 - opłacalne czy nie ?, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Ten wpis ma 6 komentarzy

  1. tytul troche nie tego, bo byc w topie jest caly czas oplacalne. tyle ze nie na ogolne frazy a na frazy zlozone. i myslalem ze do takich wnioskow doszlismy juz ze dwa lata temu ;)

  2. Może jakiś wpis tyczący się metod pozycjonowania na długi ogon?:) Chętnie bym poczytał co masz tej kwestii do powiedzenia. Pozdrawiam!

  3. klienci korzystaja z podpowiedzi googla ( nie dyskutuje czy mądrych) dlatego najcześciej odwiedzane są hasła podpowiadane przez wielkiego G, nie koniecznie sa to hasła intuicyjne dla branżystów

  4. Top 10 zawsze jest opłacalne a najłatwiej wejść do dziesiątki przez funkymedia. pl wiem bo od kilku miesiecy jestem w TOP10

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Przekierowanie 301 – jak zrobić by dobrze zrobić

Chyba wielu pozycjonerów stanęło przed dylematem co zrobić z domeną, która na jedną bądź wiele fraz (a tym samym cała...

Być w TOP10 na „pozycjonowanie” – czy na pewno bezcenne.

Dziś ze zdziwieniem odkryłem, że blog w ciągu kilku dni od jego uruchomienia (pierwszy wpis 4 listopada) dostał się do...

Zamknij