Od ponad 2 miesięcy codziennie obserwuję frazę „lampy” dla wyników organicznych. Pisałem, ze na tę frazę zaczęły się pojawiać mapki Google w różnych rejonach Polski. Szczególnie w Warszawie jest istny meksyk: raz wyniki mapek są od 1 do 7 miejsca a organiczne poniżej, innym razem pierwsze 2 miejsca są organiczne potem jest cała mapka. nigdy natomiast nie ma wtedy na stronie pełnych 10 wyników organicnzych. Dane zawsze sprawdzam anonimowo, bez historii wyszukań ale z lokalizacji Warszawa.

A dziś to już majstersztyk 🙂 I co ja biedny mam o tym sądzić dlaczego to tak teraz wygląda i jak wytłumaczyć potencjalnemu klientowi, że on też tak chce ? Powiedzcie jak Wam się podoba taki układ ?

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. sam już nie wiem co robić z mapkami. Czasem się integrują z wynikami organicznymi a czasem i niestety nie ma jakiegoś logicznego wytłumaczenia. Problem też jak rozliczać się z klientem jak jestem 4 w organicznych ale według wszelkich analizatorów 11 z mapkami 🙂

  2. To proste, swiatswiatla.pl i planetalamp.pl trzeba dodac do miejsc google, zweryfikowac wpisy, w kilku katalogach dodac tez wpisy z fizycznymi adresami siedziby aby sie pokrywaly.
    Wyniki wpadna do google places, ale beda slabe i znajda sie gdzies na dole.

  3. Stanowczo nie podoba się – nawet matematyka wysiada przy takich wynikach bo skoro pierwsza strona wyników ma 14 pozycji (razem z mapkami) to które miejsce ma 1 witryna na drugiej stronie wyników ?

  4. No cóż monopol daje pewne prawa :/ Faktycznie te lampy ciekawie wygladają. Słyszałem o mocnych jazdach w pozycjonowaniu na gmapsach. Może w lampach doszło do podobnych zbyt mocno zaspamowanych mapek i teraz google wariuje?

  5. Sytuacja pojawia się na coraz większej ilości fraz. Zgred – jak raportujesz pozycje klientowi? Liczysz po kolei od góry, pomijasz mapki czy uwzględniasz?

  6. Jak, żyć, no jak żyć 😛 A tak poważnie to samo obserwuje na inne frazy regionalne. Cuda na kiju. Chociaż ja osobiście zaobserwowałem mniejsze rotacje w 'efektach’ map

  7. @Paweł: wprowadziłem zapis, że pozycja jest rozliczana bez uwzględnienia mapek jeśli takowe się pojawią. Jeśli jest to możliwe pomagam klientowi pojawić się w mapce. Ale rozliczenie jest za organiczne.

  8. Ja póki c nie spotkałem się jeszcze z takim przedstawianiem wyników (i obym nie spotkał się jeszcze przez jakiś czas). A i wkradło się małe typo, nie „Daen”, a „Dane” 😛

  9. Mnie ta sytuacja denerwuje nawet jako użytkownika. Google walczy ze spamem, a potem sama robi taki syf w wynikach wyszukiwania.

  10. Jeżeli wyniki map połączone są z organicznymi to domeny występujące np. na 3 pozycji, jeżeli posiadają też wpis miejsc Google nie będą już drugi raz występowały bez map. ( np. http://goo.gl/AFJNr ). Odnaleziona zostanie ich podstrona gdzieś dalej w wynikach.
    Całkowite odrzucenie wyników z literą Map nie wchodzi w grę, ze względu na obecność tej domeny na wysokich pozycjach bez mapy ( http://goo.gl/wpssc )

    Kasowanie klienta za pozycję 4. jeżeli tak naprawdę w przeglądarce widnieje na pozycji 12. bo powyżej dodane zostało 8 wpisów miejsc Google też nie jest OK.

    Do niedawana można było łatwo wymusić zwracanie wyników bez miejsc Google, obecnie działa to już nie tak pewnie jak jeszcze w październiku.
    Spróbuj ustawić lokalizację Polska ( http://goo.gl/6S0Hq ).

    Wiem, że Pozycjonerzy stosują obecnie podwójne rozliczenia,
    Za wyszukiwania z lokalizacją Polska, oraz lokalizacją lokalną danego biznesu.

    @maciej: Żeby to było takie proste 🙂 Widziałem nie jedną domenę potwierdzoną w miejscach Google która litery mapy nie chce dostać za żadne skarby przez kilka miesięcy.

  11. @zgred – tak jak pisze Web-Tools.pl – jeśli jesteś np na #1 w organikach i nie masz mapy to ok, ale jak Twoja strona dostanie „literkę” i pojawi się w wynikach map, to Twój wynik organiczny spadnie z pierwszej strony bo zostanie mapka – mapka i organik już się nie dublują tak jak kiedyś. Jak wtedy rozliczasz klienta?

  12. PS: Wczoraj zauważyłem nową zmianę. Jeżeli klient jest w adwords to nie ma go w organikach na tą frazę (chociaż był od lat w top3). Zaobserwowalem to na jednym kliencie, być może to bug – filtr wykluczam.

  13. @Paweł: w Warszawie na „lampy warszawa” jestem i w mapkach i w organikach, i nie tylko na tę frazę. Wielu moich klientów jest i tu i tu… wielu ma zweryfikowane „places” i zachowanie G jest wielorakie.

  14. @Rabinek poszukaj go dalej 🙂 ja mam teorie która niestety mi się sprawdza że jeżeli klient odpalił kampanie adwords na tą sama domenę co pozycjonowana to pozycje sie lekko obsuwają.kompletnie nielogiczne i wbrew polskim marketingowcom google którzy zalecają odpalanie nawet przy top10 kampani adwords bo wtedy mamy 2 razy tyle powierzchni reklamowej 🙂

  15. @Zgred – od niedawna w 90% przypadków u mnie gdy jest mapka, to znikają organiki. Przykład „hotel bydgoszcz” od lat w top 3, obecnie mam tam tylko mapkę :/

    @Jakub Wiącek – zawsze tak było, że Adwords + SEO działało ok, ale od wczoraj u jednego klienta mam taki zonk. Wyczytałem gdzieś że winny może być adwords express, ale musze to zbadać

  16. Słuchajcie, a jak u Was w takich przypadkach działa soft do monitorowania pozycji? U mnie niekiedy mimo iż strona powiązana jest z mapką (np. TOP3-4), raportuje zdecydowanie niższą pozycję, niż ta która jest faktycznie w powiązaniu z mapką. Korzystam z web-tools.

    Jak to wygląda u was i jak sobie z tym radzicie.

  17. @zgred: Rzeczywiście nie opisałem tego zbyt dokładnie. Sytuacja opisana wcześniej występuje jeżeli wyniki miejsc Google są zintegrowane z resztą.

    Gdy wyniki map występują w dedykowanym boksie mogą pojawiać się dwukrotnie ( http://goo.gl/omXMo , http://goo.gl/xep5R )

    Osobny boks z wynikami map jest ignoruję identycznie jak to miało miejsce ze starą formą wyników lokalnych. Teraz wyniki te wyglądają podobnie do nowej formy.

    Jeżeli wyniki miejsc Google są połączone z organicznymi są uwzględniane w wynikach jak zwykłe.

  18. @Paweł Rabinek nie no jak! adwords express docelowo jest dla małych firm i ma wszystko automatyzować wiec nie może być przyczyna takiego zachowania

  19. PIerwsza strona w google to obecnie DRAMAT. Nie wiem, jaki mają w tym cel, czy taka choinka jest przyjazna dla użytkownika?

  20. a nie dostaniemy czystych wynikow organicznych klikajac „Wiecej narzedzi” po lewej w google SERP i wybraniu opcji „Dokladnie” ?

  21. Kolega ma rację ale klient stosuje prosty mechanizm, wpisuje frazę i patrzy na wynik a nie bawi się tak jak opisałeś 🙂

  22. Witam!
    Mam pytanie. Jakiś czas temu zacząłem pozycjonować swoją stronę na daną frazę po dodaniu do GL jest tak jak opisano powyżej. Jednakże przed tą pozycjonowaną domeną zrobiłem stronę na innej domenie poczym doszedłem do wniosku że mój adres jest narazie neizbyt dobry ponieważ zawiera polskie znaki i przerzuciłem cały kod na nową domene. Czy jeżeli miałbym 2 identyczne kody na różnych domenach google da mi bana?

  23. witam ponownie.
    Mam jeszcze takie pytanie. Czy jeżeli zrobiłbym przekierowanie z adresu który mam w GL na inny adres a kod i treść przeniósłbym z adresu w GL na domenę na którą zrobie przekierowanie to czy tend drugi adres będzie się pojawiał w wynikach organicznych ( skoro przed dodaniem do GL strona była wysoko?) Ma to sens? A może lepiej nie eksperymentować?

  24. Odświeżając temat…

    mam problem. Od niedawna pozycjonuję swoją stronę internetową. Szło mi całkiem nieźle do momentu wejścia na top 10. I tu się zaczynają schody. Frazy,ktore zaczęły wchodzić w top 5, top3 zaczęły łączyć się z wynikami w mapkach. Efekt jest taki,że jestem np. na pozycji B w mapach, a strona znika z wyników organicznych. Jak pozycja spada poniżej np. F , mam wynik organiczny ok 13-14. Poszperałem trochę na forach i zauważyłem ,że to dosyć spotykane zjawisko. PODOBNO, można sobie z tym poradzić na dwa różne sposoby. Usunąć wpis z google places, lub zmienić w google maps stronę główną w profilu, na podstronę. Dzięki tej drugiej opcji można uzyskać podwojone wyniki. Co więcej…od kilku dni mam włączoną reklamę adwords. Odnotowuję też małe spadki w pozycjach. Wyczytałem,że adwords właśnie tak wpływa na czołowe wyniki, czyt. top10, co koliduje z opinią marketingowców google, którzy sugerują łączenie kampanii sponsorowanych z pozycjami top 10, by podwoić powierzchnię reklamową. W efekcie, pojęcia nie mam co jest białe,co czarne, kolorów już dawno nie rozróżniam. Postanowiłem jedynie zamienić w profilu map stronę główną na podstronę. Dokonałem tego kilka dni temu,ale do tej pory, robociki nie wprowadziły zmiany. Co Wy na to…? Dodam,że wsparłem się WPKAT 500 , co nie przyniosło efektu. Możliwe ,że strona jest kiepska?

    Pracuję nad http://www.baltic-development.pl , z frazami remonty szczecin, kafelkowanie szczecin, malowanie szczecin i inne branżowe.

    Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie ew. wskazówki i poświęcony czas.

    • @Rafał: Adwords nie wpływa na serpy – z tego co ja wiem :). Jeśli chodzi o mapki to zgadzam się, ze jest kompletny cyrk i np strony moich klientów raz są w mapkach i wynikach organicznych, żeby na drugi dzien organik był w okoliach 40-50 miejsca i pinezka w mapce też jest. Zmiany w Google Maps są widoczne de facto po kilku dniach czasem po kilku tygodniach niestety. Teoretycznie powinno to być w kilka dni. WP_KAT nie wiem czy pomoże czy bardziej zaszkodzi – kwestia co chciałeś uzyskac za pomocą WP-Katów.

      Co do samej strony – masz upchane słowa kluczowe w TITLE, z lewej strony O NAS masz masakrycznie upchane sztucznie brzmiące słowa kluczowe, 10 razy H1 to spore przegięcie i tak dalej można by wymieniać – więc na pewno strona jest do przebudowy i poprawnego wykonania. Przykładowy artykuł nt H1 – http://goo.gl/xec9U

  25. Z mapkami są problemy to fakt, wiele osób koniecznie chce być na mapce, szczerze powiem że wolałbym być na wyłącznie na organicznych, więc kiedy nie muszę to nie dodaje do mapki. Nawet jeśli znajdziesz się na mapce to i tak dalej linkuj i dodawaj stronę do np. katalogów, wyniki się zmieniają raz jesteś na mapce, raz tylko na organicznych, może być taka sytuacja że i będziesz na mapce i na organicznych. To że wsparłeś się WP KAT 500 to o niczym jeszcze nie świadczy, katalog katalogowi nie jest równy. Zależy jeszcze z jaką częstotliwością dodawałeś, ręcznie czy automatem, czy do każdego był unikatowy opis, z ilu znaków składał się opis, jak był skonstruowany, czy w opisie wstawiałeś linki, itd, itd:) Nie rozumiem czasami zachowania ludzi jeśli jesteś wysoko na organicznych to po co ładować na tą samą frazę w AdWords, przeznacz wtedy tę kwotę na inne frazy tam gdzie nie wyświetlasz się w TOP10. Dokładnie nie przeglądałem kodu strony, ale skoro zgred mówi o znacznikach to optymalizacja jest konieczna, słowa i frazy kluczowe rozważnie rozłóż na stronie, a nie w jednym miejscu upychanie na maxa to nic nie da. Pozdrawiam

  26. @Paweł dzięki za odpowiedź, Właśnie zleciłem poprawienie mojej stronki. Czas pracy 1,5h i koszt 50 zł to chyba rozsądna oferta. Mają mi poprawić treści, 'ogarnąć’ h1, dodać robot.txt, usunięcie linków ze stopki, sitemapa. Zobaczę co po tym…
    Czekam teraz na efekty z precli kulpika. Wykupiłem 100 wpisów.
    Aktualnie zastanawiam się nad seopilot.pl. Słyszałeś coś o tym?
    Co do mapek..dzisiaj zaczęło mi wyświetlać w mapach podstronę baltic-development.pl/cennik ,ale tylko jak jestem zalogowany…i fakt, dublują się wyniki. Po wylogowaniu w mapkach znowu stoi baltic-development.pl.
    Może na dniach zmieni się tu i tu. 🙂 Zleciłem też dodawanie opinii i klikanie + w google+. Pozycje w mapach pięknię się pną do góry. Pozdrawiam

  27. designer44 skorzystałem z wpkat500 grupa WP-KAT GOLD , sprzedawana na time4seo. Zero efektów, a na forach produkt jest zachwalany. Co do adwrods, kosztuje mnie to niewiele, bo na wszystkie frazy w mojej branży mój koszt miesięczny to ok 100-150 zł. Nie wliczam kuponów, które dostaję czasem od znajomych, aktywuję na nowych kontach raz na jakiś czas. Powstaje właśnie druga moja stronka, miała być zoptymalizowana pod kątem seo, http://www.szczecinogrody.pl. Co prawda prace są w toku,ale moglibyście rzucić na nią okiem i coś ew. podpowiedziec? Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły