skip to Main Content
+48 606 628 628 info@zgred.pl

Jak szybko uzyskać wysoki PageRank

Dostaję całe mnóstwo pytań czy jest sposób na to aby szybko uzyskać wysoki PageRank. Najpierw należy zdefiniować sobie co to znaczy „szybko”. Dla mnie „szybko” to jest min pół roku – bo jestem cierpliwy.

Szkół pewnie jest tyle ilu pozycjonerów, ale ja bym spróbował od następujących rzeczy:

1. Fuuurrraaa linków:

Dobrym przykładem jest tutaj witryna, która zwyciężyła w pewnym konkursie o Pieninach. W dniu wygranego konkursu miała wg Y! miała 157 tys. linków i przy pr update uzyskała aż 4, który trzyma się do dziś.

2. Tematyczność:

Nie od dziś wiadomo, że linki prowadzące do witryny pozycjonowanej ze stron tematycznie z nią powiązanych podnoszą jej rating … Wiadomo, że im wyższy PR i link na nim tym lepiej.

3. Linki z wysokich PR:

Tutaj napiszę wprost z doświadczenia: wykonałem spore linkowanie (omniadd, dodawarka.info, katalogowanie) domeny finansowej. Liczba linków wg Y! była IMHO pokaźna bo ok 9 tys (dla mnie było to dużo!). Minęło pół roku i ani TOP100 ani PR. Dopiero po dodaniu dosłownie 10 linków site-wide (w sumie ok 200 podstron) z Pr2 i Pr3 spowodowało wejscie do TOP100 w ciągu zaledwie 4 tygodni (pozycja 63). Oczywiście punkt 3 jest bezpośrednio związany z punktem 2.

4. Nietematyczne linki i wysokie PR:

Nie mogę pochwalić się dużym doświadczeniem w tej kwestii (unikam linkowania ze stron z wysokim PR niepowiązanych tematycznie ze stroną pozycjonowaną) ale oceniając wyczyny firm pozycjonerskich, które na stronach klientów umieszczają linka do siebie stwierdzam, że mamy do czynienia z punktem 1 (duży przyrost różnotematycznych linków) oraz pkt 3.

5. Ocena PageRanku danej witryny:

Częstokroć zdarzało się, że Google w trakcie aktualizacji PR rozdawał prezenty z wysokim PR domenom świeżym, młodym, praktycznie z zerową historią i linkami. Według mnie posadowienie linka pozycjonujące z PR4 (na przykład) na domenie, do której prowadzi mizerna ilość linków mija się z celem. Rating takiej domeny (pomimo wysokiego PR) jest kiepski. Uwaga: pomijam tutaj możliwość, iż wysoki PR został uzyskany za pośrednictwem przekierowania 301. Natomiast dobrze jest, jeśli link do witryny pozycjonowanej jest umieszcozny na serwisie dobrze „podlinkowanym” tzn prowadzi do niego duża liczba linków.

6. Wiek domeny:

Dobierając posadowienie linku zwracam też uwagę na wiek domeny na zasadzie „wina”: im starsza tym lepsza

7. Przekierowanie 301:

Niejednokrotnie pozycjoner posiada w swej kolekcji witryny zafiltrowane, które mają już jakiś PR. Przekierowanie 301 przenosi PR. Natomiast przekierowanie kilku domen z jakimś tam PR na jedną docelową może, ale nie musi, przenieść najwyższy PR oraz (tutaj wszystko zależy od widzimisię G) podnieść PR domeny docelowej.

Na zakończenie mogę stwierdzić, że zielony pasek ładnie wygląda :) i jest wykorzystywany jako „chłyt małketingowy”. Na pewno ten artykuł nie wyczerpuje wszystkich możliwych metod uzyskania wysokiego PR.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (21 głosów, średnia: 2,81 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Ten wpis ma 40 komentarzy
  1. A co może być przyczyną uzyskiwania wysokiego PR w stronach, które czasem spotykam:
    – domena średnio sensowna (np. e-nazwafirmy.pl lub nazwafirmy-cośtam.pl)
    – optymalizacja praktycznie zerowa (widać, że strona wykonana amatorsko)
    – historia w sumie niewielka (1-2 lata max)
    – brak 301
    – IL na poziomie do 10-20 szt. (i to raczej marne – pr 0 lub 1, zazwyczaj nietematyczne)
    – site strony na poziomie 5-6
    – content raczej kiepski – kilka zdań o firmie i kontakt

    PR strony – najczęściej 3
    WTF?

    Jedyny plus, jaki widzę, to fakt, że przez amatorską dłubaninę silnik jest unikalny.

  2. U mnie najlepiej się sprawdza sposób nr. 3 . Do PR3 czasami wystarczy kilka takich linków, dla większego PR to już sposób 3+1. „Tematyczność” w ogóle nie wpływa na PR (chyba?).

    1. @Oase: SWL wykorzystuj jedynie do linkowania zaplecza. Na główną stronę pozycjonowaną raczej nie. Piszę „raczej” bo różnie to bywa – z reguł używane są SWL statyczne.

  3. No niestety ostatni update PR był chyba w kwietniu (nie piszę o pojedynczych wahaniach czy „zerowaniu” PR). Google chyba chce ograniczyć handel linkami przekazującymi PR.

  4. Dobrze że chce ograniczyć – poza tym update PR jest cały czas „w locie”. Faktem jest że od dawna nie było generalnego update takiego widocznego… nie mniej to tylko zielony pasek ;)

  5. To jest troszkę dla mnie zabawa w kotka i myszkę z tym PR – mój serwisik miał pr-5 od chyba roku padło na pr-3 i choć bez przerwy uzyskuję mniej więcej stały dopływ w tej samej ilości linków nic się już nie zmienia.

  6. Pytanie czy PR w ogóle się przydaje?? Wydaje się, że należy wypozycjonować strony pod słowa kluczowe i nie przejmować się zielonym paskiem. Chyba, ze zalezy nam na pkt z SWL-i

  7. Z tym zielonym paskiem to chyba nie do końca jest tak. W znakomitej większości stron jest on jednak w jakimś stopniu odzwierciedleniem „zaufania” G do takiej strony.
    cyt. z p.3 „Dopiero po dodaniu dosłownie 10 linków site-wide (w sumie ok 200 podstron) z Pr2 i Pr3 spowodowało wejscie do TOP100 w ciągu zaledwie 4 tygodni”
    :)
    Zielony pasek nie ma wpływu na stronę na jakiej jest ale na linki z niej wychodzące już tak.

  8. A można trochę rozwinąć artykuł, bo chętnie dowiedziałbym się jeszcze więcej. A najczęściej zawsze przedstawiana jest taka sama, lub podobna wiedza. Ale i tak trzeba przyznać, że głównie rozwijam swoją wiedzę na temat pozycjonowania stron właśnie dzięki m.in. takiemu blogowi jak ten.

  9. Dla mnie PR największą wartość ma dla zapleczy, nie dla stron które pozycjonujemy. Zaplecza z PR 4, 5, 6 oraz te perły 7, 8 dają ostrego kopa stronie i nie ważne czy są tematyczne czy nie (chociaż jeżeli są to jeszcze lepiej). Skoro maja wysoki wskaźnik PR to znaczy że są wartościowe i wiarygodne i oto one oddają głos dla nas.

    Miałem klienta który nie miał żadnych linków, związał się z groupone, zdobywając nie wielką ilość linków, przy aktualizacji PR uzyskał 4. Obecnie groupone po ostatniej aktualizacji PR nie nadaje się do przechwytywania mocy.

    Gdy jedną stronę dodałem do katalogu z PR 5 z wpisem promowanym (ok 800 linków), PR z 0 wskoczył na 2. To był jedyny katalog do którego w tamtym czasie dodałem stronę.

  10. Page rank ma tylko znaczenie gdy ktoś chce na nas zarobić. Stracimy tylko kasę a nasza strona jak się miała kiepsko to i tak będzie gdzieś zagubiona w Internecie. Dlatego musimy zwracać uwagę, by była bogata w treść,

  11. ja aktualnie zdobywam linki z pr3,pr2 i zobaczymy czy to przyniesie jakiś efekt bo aktualnie mam pr 0

  12. Ok pr jest ważny ale to jest raczej tylko wytyczna. Strona może mieć duży PR a i tak być śmieciem. A równie dobrze strona o małym PR może być wyżej niż ta o dużym.

  13. Jak dla mnie metoda pozyskiwania linków ze stron o wysokim PR całkowicie wystarcza. Ale pamiętajmy że PR to tylko wytyczna, nie odzwierciedla tak na prawdę prawdziwej wartości strony.

  14. PR już nie jest taki ważny. Gogle sobie troch odpuściło, ponieważ zbyt łatwe było majstrowanie przy nim.

    1. Zgadzam się w 100% z przedmówcą. Strony z wysokim TR dają obecnie lepsze efekty niż z wysokim PR. Nie oznacza to jednak, że podczas pozycjonowania strony klienta linkowanie z takich stron wystarczy.

  15. Sugeruję się witrynami takimi jak seomastering.com . Póki co skutkuje, więc dlaczego mam się tego nie trzymać? Poza tym pozycjonowanie i tak polega na domysłach, dociekaniach, testach itp. a i tak każdy będzie wiedzieć swoje. Od razu piszę, że nie będę teraz nic udowadniał na dowód tego, że TR w moim wypadku skutkuje. Sprawdźcie sami.

      1. Pokaż mi w którym miejscu napisałem, że TR jest „boski” ??? Na samym początku napisałem, że według mnie strony z wysokim TR dają lepsze efekty niż z wysokim PR.
        Proszę bardzo, jeśli możesz „łatwo” nabić dowolnym SWLem wysoki TR, to super. Zastanawia mnie dlaczego tego nie zrobisz.
        Poza tym, nie mów mi że nie spotkałeś się z opiniami pozycjonerów na temat samych działań SEO, które były tak rozbieżne, że sam nie wiedziałeś w co wierzyć. Uszanuj dlatego moje zdanie i nie wyolbrzymiaj moich wypowiedzi. Napisałem, że ta metoda w moich działaniach skutkuje i jej się trzymam.

        1. Szanuję Twoje zdanie – wskazuję tylko, że TR to błędne podejście. Jeśli nie wiem jak podejść do tematu opracowuję swoje własne :)

          I gratuluję, że Ci to skutkuje. Wskazywałem tylko, że TR nie jest Guglowski i może być błędnym podejściem… ot co.

          Się afektujesz jakby Ci cukierka zabrali :D

  16. Od 12 lat mam domenę i od 4 lat ma na niej stronę. Na początku istnienia strony zacząłem intensywnie linkować i strona po 3 miesiącach uzyskała PR 4. Teraz pod 4 latach strona ma kilkaset linków więcej ale PR spadł do 2. PO tych poradach widzę że muszę wrócić do linkowana ze stronami powiązanymi tematycznie.

  17. Z ta tematycznoscia to nie ma co przesadzac, algorytm musialby sie totalnie wywrocic, bo jak na dzien dzisiejszy google ocenia zrodlo linku wzgledem naszej strony? przez towarzystwo, tylko pytanie czy wystarczy parapetowka czy musi bys sylwester.

  18. Witam. Hehe pamietam jak około 7 lat temu była taka aktualizacja google, po której moja domena bez żadnego linka dostała pr 3. Wtedy bardzo mnie to zdziwiło. Nie trwało to jednak długo i potem nastąpił spadek, dlatego chyba należało to traktować bardziej w kategorii szansy. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top
Przeczytaj poprzedni wpis:
Klauzule niedozwolone w obrocie internetowym

Od kilku dni studiuję klauzule niedozwolone dla usług prowadzonych w Internecie. Chciałbym uniknąć ciagania się po sądach w obliczu usług...

Jak traktować SWL-e ?

Chyba każdy pozycjoner we "wczesnym stadium" swojego rozwoju styka się z tematyką systemów wymiany linków. W chwili obecnej mamy dostęp...

Zamknij