skip to Main Content
+48 606 628 628 info@zgred.pl
Które Płatności Online Wybrać – Porównanie I Prowizje

Które płatności online wybrać – porównanie i prowizje

Liczba transakcji dokonywanych on-line stale rośnie, dlatego powstają specjalne platformy, serwisy i aplikacje umożliwiające elektroniczną zapłatę za zakupy. Sprzedawcy, chcąc spełnić oczekiwania konsumentów, decydują się na uproszczenie procesu zakupów, dlatego coraz chętniej korzystają z rozwiązań i nawiązują współpracę z serwisami do płatności online. Z jakim partnerem warto nawiązać współpracę, by było to opłacalne finansowo dla sprzedawcy i wygodne dla jego klientów?

Płatności cyfrowe i obsługujące je serwisy

Jak wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2017” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, 41% ankietowanych zadeklarowało dokonywanie okazjonalnych zakupów w Internecie (http://www.ecommercepolska.pl/files/9315/1125/8342/platnosci_cyfrowe_20172.pdf). Kolejne pytania ujawniły, że 45% badanych robi to za pomocą płatności elektronicznych, a 38% przy użyciu urządzenia mobilnego. Oznacza to, że sprzedawca, który zapewni dostęp do płatności on-line, może odnotować zwiększenie sprzedaży. By to zrobić, należy nawiązać współpracę z dostawcą – bramką. W Polsce działa kilka kluczowych serwisów, które oferują wdrożenie płatności elektronicznych. Należą do nich: PayU, Przelewy24, Dotpay, Bluemedia.pl i Cashbill. Analiza kilku kryteriów kluczowych z punktu widzenia sprzedawcy oraz jego przyszłych klientów pomoże podjąć właściwą decyzję.

Serwis płatności online – istotne kryteria z punktu widzenia sprzedawcy

Podstawowym kryterium, na które sprzedawca powinien zwrócić uwagę, jest opłata aktywacyjna wymagana przez serwis, która w wielu przypadkach wynosi 0 złotych. Kolejną, istotną kwestią jest wysokość prowizji pobieranej przez dostawcę za obsługę transakcji. Przy dużym, miesięcznym ruchu w sklepie i niewielkiej marży na poszczególne produkty może okazać się, że serwis zatrzymuje lwią część zysków. Dostawca powinien dokonywać wypłaty środków zgodnie z oczekiwaniami: jeden raz w miesiącu, dwa razy – po przekroczeniu ustalonej kwoty, czy na każde żądanie. Warto zapoznać się z dostępnymi opcjami, jakie oferuje w tym zakresie partner oraz ustalić dokładnie ich koszt. Zgodnie z przepisami prawa klient ma możliwość dokonania zwrotu zakupionego towaru w terminie 14 dni, a sprzedawca powinien zwrócić mu za to pieniądze. Serwis może narzucić w takiej sytuacji opłatę chargeback – warto więc zorientować się, jaka jest jej wysokość. Należy również ustalić, czy dostawca wymaga prowadzenia przez sprzedawcę działalności gospodarczej.

Istotne kryteria z punktu widzenia klientów – obsługa płatności on-line

Klientowi zależy na wygodnej i prostej obsłudze płatności. W tym pierwszym przypadku ważne, by można było dokonać płatności on-line z jak największej liczby banków oraz kartą kredytową – MasterCard i Visa są obecnie w standardzie obsługi niemal każdego serwisu. Popularne jest również płacenie za pomocą BLIK i innych aplikacji mobilnych, dlatego istotne, czy dostawca zapewnia takie rozwiązanie. Wielu klientów posiada konto w serwisie PayPal, zatem integracja z nim będzie dodatkowym atutem. Serwis powinien zapewniać możliwość dokonywania zakupów na raty – klienci na pewno zwrócą na to uwagę, ponieważ staje się to już standardem platform zakupowych.

Które płatności online wybrać?

Płatności online i kryteriumPayUPrzelewy 24DotpayBluemedia.plCashbill.pl
Opłata aktywacyjna199,00 zł (w okresie promocji 19,00 zł)1,50 zł (weryfikacja przelewem)10,00 zł0,00 zł2,00 zł (weryfikacja przelewem)
Wypłata środków z konta0,00 zł0,00 zł0,00 zł0,00 zł0,00 zł
Ilość darmowych wypłat środków w miesiącuBez ograniczeńBez ograniczeńBez ograniczeńBrak danychBez ograniczeń
Opłata chargeback0,00 zł0,00 zł (gdy sprzedawca dokonuje zwrotu)100,00 zł (kwota do negocjacji)10,00 zł (25,00 zł przy BLIK)Brak danych
Prowizja za e-transfer2,2% – 2,5% + opłata stała (0,30PLN – 0,35PLN) Promocja:1,90%1,9% (min. 0,30 zł)1,70%1,5%
Prowizja za e-przelew2,2% – 2,5% + opłata stała (0,30PLN – 0,35PLN) Promocja:1,90%2,2 – 3,9%1,70%0,5%
Prowizja za płatność kartą2,2% – 2,5% + opłata stała (0,30PLN – 0,35PLN1,90%1,6% (min. 0,30 zł)1,70%0,8%
Rodzaj obsługiwanych kartVisa, MasterCardVISA, MasterCard, JCBVisa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, Diner’s Club, JCB, MasterCard MobileVisa, MasterCardVisa, Visa
Electron,
MasterCard,
Maestro, Diner’s
Club, JCB,
MasterCard
Obsługa aplikacji BLIKTAKTAKTAKTAKTAK
Inne płatności mobilneTAK, aplikacja payUTAK, Premium SMS, SkyCash, mPay,TAK, Premium SMS, mPay, Sky Cash, Płacę z IKO, PeoPay, MasterCard Mobile, V.me by Visa,TAK, BlueCashTAK, Premium
SMS,
paysafecard,
PeoPay, Direct
Billing
Działalność gospodarczaWYMAGANAWYMAGANANIE WYMAGANAWYMAGANAWYMAGANA
Integracja z PayPalNIETAKTAKTAKTAK
Program partnerskiTAKTAKTAKTAKTAK
Płatności ratalneTAKTAKTAKTAKTAK

 

Wybierając bramkę płatności online, należy zwrócić uwagę, czy proponowane przez serwis warunki finansowe są korzystne w stosunku do tych oferowanych przez rynek, czy dostawca cieszy się dobrymi opiniami i posiada opcje wymagane przez klientów – na przykład system zakupu na raty. Warto pamiętać, że w wypadku płatności elektronicznych analiza opłacalności powinna zostać przeprowadzona na podstawie danych finansowych, opinii wśród konsumentów oraz ich wygody.Przed nawiązaniem współpracy z konkretnym serwisem warto skontaktować się z doradcą, ponieważ stawki prowizji mogą podlegać negocjacji w zależności od wielkości osiąganych obrotów miesięcznych.

Płatności online z punktu widzenia SEO/SXO

Wybierając system płatności należy zwrócić uwagę na następujące rzeczy:

  • Panel płatności nie powinien być indeksowany (noindex, nofollow w nagłówku)
  • Linki do systemu płatności powinny mieć zaimplementowany atrybut rel=”nofollow” aby „moc SEO” nie uciekała na zewnątrz serwisu
  • Jeśli użyto skracaczy linków lub maskowania także należy zaimplementować rel=”nofollow”
  • Zawsze stosować SSL/HTTPS (nadal trafiają się witryny, które nie mają zaimplementowanego SSLa)
  • Poinformuj użytkownika, że obsługujesz płatności danego operatora – logotyp pozytywnie wpływa na odbiór obsługi w sklepie

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Ten wpis ma 16 komentarzy
  1. Wydawało by się, że skoro PAYU jest najbardziej popularne będzie miało dobre warunki. Niestety widać, że jest to najdroższa bramka płatności.

  2. Ciekawe zestawienie. Osobiście przy swoim sklepie zdecydowałem się na dotpay. W praktyce i tak wyszło, że 70% zamówień jest za pobraniem, więc koszty bramki są małe. No ale warto mieć.

    Warunki finansowe są oczywiście ważne, ale warto też sprawdzić łatwość integracji. Dla WooCommerce miałem darmową wtyczkę na stronie bramki i poszło bezboleśnie. Pytanie co jeśli ktoś ma inny skrypt sklepu (albo jakiś „autorski” ;) ) i modułu do płatności nie ma wcale albo jest za kilkaset złotych. W ostatecznym rachunku też ma znaczenie.

  3. Taka ciekawostka. Tpay, którego tu nie wymieniono nie ma formalnych zgód banków na to aby jego partnerzy na swoich stronach publikowali loga banków. Ot taki profesjonalizm.
    Przywiązuję dużą wagę do spraw formalnych i odpuściłem wdrożenie.

  4. Osobiście korzystam z Dotpay i są wypłacalni :) Aktywacja niewiele kosztuje, bo 10 zł, a prowizje przy płatnościach przelewem bankowym są znośne.. Gorzej bywa z SMSami Premium, ale Dotpay już z nich zrezygnował. Z większych operatorów to jeszcze TPay posiada SMSy.

    Do płatności na WordPressie wykorzystuje autorskie rozwiązanie – wtyczkę Fast Micro Pay (może komuś się przyda na WP, jeżeli chciałby rozpocząć sprzedaż produktów multimedialnych) :)

  5. Pomocne zestawienie dla osób które chcą na szybko zaimplementować płatność online na swojej stronie. Analizując czeluści internetu jednak trafiałem na żuczki co oferowały jakieś usługi do sprzedaży. Super, fajnie jednak brak płatności online. W to miejsce wpisany nr konta na który należy robić przelew. Zastanowiło mnie to dlaczego akurat taka metoda płatności. Domyślam się jednak i stawiam na 2 powody. Po pierwsze ludzie nie chcą płacić prowizji ( przy Premium sms to 50% wartości zamówienia). Drugim powodem jest jak mi się wydaje problem z implementacją kodu i zapytań http do serwisu płatności. Oczywiście np. WP ma stosowne wtyczki jednak ludzie prowadzący swój biznes nie koniecznie muszą mieć pojęcie o kodowaniu. Paweł może jakiś poradnik wrzucisz jak np. implementować kod płatności dla WP. Taki krok po kroku bo uważam że to również może mieć odzew wśród odbiorców. No i w kwestii SEO to jak najbardziej noindex i nofollow bo można mieć płatność a nie mieć klientów:)

  6. Zabrakło mi tutaj tpay.com, które wdrożyliśmy już ponad 100 razy. Wcześniej nazywali się platnosci.pl.
    Pięknie się rozwijają i stawkami za e-transfery przebijają spokojnie całe zestawienie. Wygryźli praktycznie całkowicie dotpay z serwisów naszych klientów.
    Pawle, jeśli byś potrzebował dobrych stawek, to daj znać ;)

  7. Bardzo dobre zestawienie – osobiście jestem zwolennikiem „przelewy24” – póki co nie maiłem większych problemów z ich usługami. Bardzo dobra integracja z WC.
    Pozdrawiam i dzięki

  8. U mnie najlepiej sprawdza się TPay, można go fajnie zintegrować z oprogramowaniem księgowym Subiekt za pomocą aplikacji emSzmal 3.

  9. Co do Blue Media to trochę poprawię/uzupełnię:

    Integracja z PayPal – nie ma
    Program partnerski – nie ma (tzn. ma, ale nie dla bramki płatniczej)
    Ilość darmowych wypłat środków w miesiącu – w standardzie od 28 do 31, w zależności od tego jak długi jest miesiąc . Domyślnie jest wypłata zbiorcza za dany dzień w terminie D+1. A jak ktoś chce/potrzebuje to może mieć wypłaty 1:1, w tym szybkim przelewem, rozliczenia mass collect (czyli na wiele rachunków, przy czym to raczej rozwiązanie interesujące masowych wystawców faktur), wypłaty tylko na żądanie, albo po przekroczeniu jakiejś zebranej kwoty, a jak ktoś będzie chciał jeszcze inaczej to pewnie też się znajdzie sposób – BM jest dość elastyczna:)

    Dla formalności – jestem związany z BM nie tylko tym, że u siebie w sklepie mam jej płatności:), ale wypowiadam się tu całkowicie prywatnie.

  10. Ja w kilku sklepach wykorzystuję Przelewy24 i jest znośnie, nie ma większych problemów. W Stanach i Europie zach. króluje PP ale u nas jednak się nie sprawdza bo za mało popularny.

  11. Być może to mylne wrażenie, ale wydaje mi się, że mnóstwo ludzi nie zwraca uwagi na to, co jest opłacalne finansowe. Choć z drugiej strony tak sobie teraz myślę, że znaczenie ma charakter człowieka i możliwości finansowe.

  12. świetne porównanie! ;) u mnie akurat dotpay, ale narzekać naprawdę nie mogę – wręcz przeciwnie, wszystko mi, w sumie już jakieś 1,5 roku, działa bez najmniejszych problemów. i mam nadzieję, że nic się tu nie zmieni :D

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top
Przeczytaj poprzedni wpis:
Duplikacja treści czyli duplicate content – jak sobie poradzić i czy  w ogóle warto?

Duplikacja treści popularnie zwana duplicate content nierzadko spędza sen z powiek wielu właścicielom stron a tym bardziej seowcom i tym...

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania – te i inne przypadki na podstawie kilku serwisów

Analizując serwis pod kątem przeprowadzanego audytu SEO jednym z etapów jest właściwy dobór słów kluczowych. Jak dobrac słowa kluczowe do...

Zamknij