Korzystam od czasu do czasu z narzędzia Link Detox do sprawdzenia jak linkuje się moja konkurencja, na jakie słowa kluczowe etc… I porównuję gdzie jestem „w tyle” a gdzie mam „odpuścić” z uwagi na przegrzanie pozycjonowania. W świetlne ostatniego update’u algorytmu Google świetne narzędzie – Competitive Landscape Analyzer.

1. Uruchamiamy raport

Wypełniamy pola związane z adresem Naszej witryny, która chcemy zbadać i wciskamy przycisk „Find Competing Pages” w celu odszukania konkurencji z zakresu TOP10. Możemy oczywiście wprowadzić ich ręcznie.

competitive-landscape-analyzer

Jeśli chodzi o zapytanie automatycznego wykrywania konkurencji to pojawi się okienko (podobnie jak poniżej), w którym wybieramy kraj, język i wyszukiwarkę.

find-competing-pages

Naszym oczom ukaże się ekran z opcjami oraz domenami znalezionymi przez system Link Detox.

competitive-landscape-analyzer-ekranstartowy

I tutaj uwaga: w zależności od ilości posiadanych „kredytów” raport możemy uruchomić ze wszystkimi domenami oraz prędkością. Ja niestety nie miałem tej przyjemności i do analizy wybrałem tylko 5 najważniejszych konkurentów 🙂

2. Czynności, które trzeba wykonać ręcznie

Niestety aby dokonać analizy słów kluczowych należy ręcznie wskazać, które anchory są typu:

  • brand – słowa kluczowe stricte na nazwę firmy/brand
  • compund – słowa kluczowe zawierające nazwę firmy/brand oraz frazę, na którą pozycjonujemy serwis
  • money – słowo kluczowe stricte na które pozycjonujemy serwis
  • other – inne frazy np „kliknij tutaj”, „odwiedź” etc…

Poniżej przykład dla badanej frazy „meble dla dzieci” oraz żywego organizmu konkurencji – tka żeby nie było, że przeklejam tylko artykuł.

cla-meble-dla-dzieci

3. Rozkład słów kluczowych

Po dokonanej analizie możemy przejść do analizy.

cla-porownanie-rozkladu-slow-kluczowych

Jak widać:

  • liczba linków kierujących z brandem sklepu jest na poziomie 25% co nie wskazuje na jakąś olbrzymią różnicę jednakże z racji innych dotychczasowych czynności na serwisie wiem, że jest to stanowczo za mało !!!
  • liczba odnośników typu COMPOUND (nazwa sklepu plus słowo kluczowe) dla wszystkich witryn jest niska – tutaj zostanie położony nacisk na zdobycie odnośników z tego typu anchorami
  • liczba odnośników typu MONEY jest duża, nawet bardzo – obecnie należy odejść od zdobywania anchorów pozycjonujących na stricte wybrane słowa kluczowe
  • liczba odnośników typu „other” – może zostać aczkolwiek tez można to jakość wzbogacić i „unaturalnić” (hehe)

4. Analiza linków pod kątem follow vs nofollow

cla-follow-nofollow

Ewidentnie widać, że liczba linków DOFOLLOW jest zbyt duża w stosunku do nofollow i praktycznie trzeba się pokusić o zmniejszenie tej dysproporcji.

5. Analiza linków pod kątem mocy/zaufania

cla-profil-linkow-cemper-trust

Tutaj analiza jest wykonana przez opracowane przez LinkDetox swoje współczynniki. Nie mniej jednak patrząc na konkurencję oraz analizowaną domenę widzę, że jakość moich linków jest „gówniana”. W zestawieniu z konkurencją Oni też nie stoją najlepiej jednakże to analizowana witryna jest dalej. wskazane jest zdobycie lepszych linków i ewentualne usunięcia tych „niefajnych”.

Niestety ale nie mogę pokazać tabelki z linkami, które prowadzą do analizowanych witryn bo … połowa zaplecza pewnie znikłaby z sieci natychmiast co miałoby pozytywny skutek ale nie tylko dla Mnie 😉

Analizę wykonałem na podstawie artykułu: http://www.linkresearchtools.com/case-studies/penguin-2-0-analysis-cheapoair/

Aktualizacja: dodaję odnośńik do innej pracy związanej z serwisem LinkDetox oraz odzyskiwaniem serwisu po otrzymaniu kary ręcznej

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

    • Hmm… niekoneicznie – można uzupełnić to narzędzie ahrefsem czy majesticseo jeśli poda się w ustawieniach konta dane do API – wtedy pobierze dane o linkach.

      Ahrefs/Majestic nie ma modułu do analizy. Sądzę, że razem z nimi Detex może być narzędziem uzupełniającym i/lub wspierającym.

  1. Narzędzie prezentuje się ciekawie jednak czy jest możliwość jego przetestowania przed opłaceniem abonamentu? Bo rozumiem, że jest ono płatne i nie posiada ograniczonej wersji za free?

    • ja swego czasu trafiłem na jakieś promo że za 10 Euro mogłem przetestować przynajmniej jedna funkcjonalność…

  2. dawno mnie tutaj nie było, a widzę że bardzo fajne narzędzie pokazałeś 🙂 jeszcze dzisiaj wieczorkiem zobaczę co w tym programie ciekawego „piszczy”

  3. Pawle, a jak wg Ciebie wygląda skuteczność wyszukiwania linków? Czy boty są tak samo blokowane na różnych zapleczach jak ahrefsa i majestica?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły