Niedawno nabyłem „zabawkę”, której bardzo mi brakowało przy analizie konkurencji. Klient przychodząc do pozycjonera zadaje mu pytanie: „ile będzie mnie kosztowało wypozycjonowanie mojej witryny na frazy … ” … i tutaj pada zestaw nawet 50 fraz. Z reguły należy wykonać analize konkurencji tzn sprawdzić co piszczy w Internecie (z reguły w wyszukiwarce Google) pod kątem zadanej frazy. Wiem, że jest sporo osób, które taką analizę wykonują ręcznie. Nie ukrywam, że ja też taką prace wykonywałem ręcznie przez co zapewne umykało mi wiele istotnych zagadnień.

Nie tak dawno pracę swoją zautomatyzowałem. Automatyzacja oczywiście nie obejmuje procesu myślowego 😉 Nabyłem programik i wdzięcznej nazwie „Market Samurai”. Koszt jego, w zależności od oferowanej „promocji”, z reguły wynosi 97 USD (przynajmniej Ja załapałem się na takową).

Co tak naprawdę otrzymujemy:

– Rank Tracker – umożliwia śledzenie statystyki danej witryny

– Keyword Research – pobiera z Google Traffic Estimator dane o zadanym/zadanych słowach kluczowych (w przykładzie fraza „kredyty”)

– SEO Competition – narzedzie do analizy witryn pod katem pozycjonowanego słowa kluczowego plus analizator pierszych 1000 linków z Yahoo Site Explorer’a (w przykładzie fraza „kredyty”)

– Domains, Monetization – opcje przeze mnie nieużywane ale dość ciekawe

– Find Content – coś dla milośników poszukania ciekawych materiałów w Internecie – można wyszukiwać w zadanych portalach (np. społecznościowych) informacji na zadany temat, poddawać je obróbce i wystawiać jako swoje

– Publish Content – jest to opcja, która bardzo mnie zainteresowała ponieważ posiadam kilkanaście własnych blogów finansowych. Dzięki temu mogę publikować artykuły (lub inne dowolne materiały) w wybranych przeze mnie WordPressach (wymagana jest aktywacja XML RPC) – przetestowane od A do Z i naprawdę super opcja

– Promotion – opcja przeze mnie na razie nie sprawdzana

– Adwords – opcja w budowie ale domyślam się, że będzie to nakładka na Adwords i z tego miejsca będzie można zarządzać swoimi kampaniami.

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły