Swego czasu na forum SEO (forum.optymalizacja.com) opublikowałem piramidkę – mój przepis na pozycjonowanie witryn internetowych. Chce do niego powrócić i opisać go na swoim blogu, zaznaczam jednak, że jest to metoda wymagająca pokaźnego zaplecza.

uprzedzam, że kolory są opisane według tego co widzi facet – statystyczny daltonista hehe. Wykrzyknikami w czerwonym kółku, niemalże po środku obrazka, oznaczona jest strona pozycjonowana. Strzałki to anchory – nie określam tutaj czy mają być te same czy różne – kwestia wyboru dla potencjalnego używającego. Z reguły starałem się wykorzystać 3-5 anchorów.

Trójkąty to zafiltrowane strony: jeden trójkącik po lewej stronie symbolizuje strony zafiltrowane, które przekierowuję za pomocą „redirect 301” (stąd napis N x 301, gdzie N liczba stron) oraz część również zafiltrowanych (czarny trójkąt po prawej stronie) ale bez 301 (zaplecze co jakiś czas uzupełniane o różne artykuły). Stosunek z 301/bez301 obecnie to 80% – 20%.

Po środku znajdują się witryny oznaczone literami od A do X – oznacza to ileś tam stron pośrednich pozycjonowanych mieszanymi technikami.

Strony A-X są „dopalane” jak to się fajnei określa systemami wymiany linków stałych: procentowy udział SWLi: A – 65%, B – 35% – przy czym A – SWL-S (stałych), B – SWL-R (rotacyjnych). Liczba stron – w tej chwili mam ok 8.

Na samym dole mamy niezliczoną liczbę ( w moim przypadku już chyba z 60) różnego rodzaju miniblogów, stron statycznych, zaplecza PP etc… Linki do tych stron zdobywam wszelkimi dostępnymi sposobami, metodami, narzędziami – od SWLi (dynamicznych, stałych mi szkoda), poprzez wpisy na blogach, portalach społecznościowych etc… Ważne jest aby nie przeskoczyły pozycji stron A-X.

Reasumując: czy podstawą jest SWL ? Odpowiedź brzmi NIE. Dlaczego ? A o tym wkrótce napiszę 🙂

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły