Style czyli technikalia odpowiadające za wygląd strony są bardzo istotnym czynnikiem do analizy. Spotkałem się z witrynami, które za pomocą ostylowania:

– ukrywały tekst poprzez jego ?jednopikselizację? lub umieszczały tekst w kolorze tła

– dokonywały zaburzeń czcionki przy znacznikach typu Hx ? skoro wiadomo, że wyróżnienia są po to aby były to nie należy wykonywać ich wszystkich za pomocą czcionek o tym samym wyglądzie i rozmiarze co czcionka standardowa

– jeśli używamy polecenia formatującego ?text-indent? odpowiedzialnego za wcięcia (akapity) należy stwierdzić, że Google może takie formatowanie oznaczyć jako SPAM

Przykład: jeśli użyjemy ostylowania typu: text-indent:-999em; ukrywamy tekst poza obszarem widocznym dla użytkownika ? czyli narażamy się na naruszenie wytycznych

– teksty pływające (tak zwane marquee) mogą również negatywnie wpływać na witrynę, gdyż bardzo często są tam upychane słowa kluczowe

Powyższe przykłady są jednymi z najczęściej stosowanych przez właścicieli stron i są źródłem częstych filtrów a niejednokrotnie banów (wykluczeni z indeksu Google).

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły