Analiza czynników on-site da nam odpowiedź, które z obszarów serwisu wymagają optymalizacji w celu zwiększenia jego widoczności w wyszukiwarkach. Wymienię niektóre istotne elementy:

KryteriumOpis
Plik robots.txtWykluczenie z indeksacji wszystkich elementów serwisu, które nie powinny zostać zaindeksowane
Plik mapy strony (sitemap.xml oraz ewentualnie mapa serwisu)Uwzględnienie w mapie witryny wszystkich elementów Serwisu (strony głównej oraz podstron), które powinny zostać zaindeksowane przez wyszukiwarkę oraz optymalizacja ich indeksacji
Obecność linków wychodzących z serwisuWykluczenie przekazywania wartości serwisu do zewnętrznych, niepowiązanych tematycznie innych serwisów
Przyjazna nawigacja w obrębie witrynyUżycie nawigacji zbudowanej w oparciu o indeksowane odnośniki, przypisującej maksymalna wartość stronie docelowej.
Przyjazna postać i spójność wewnętrznych adresów URLZastosowanie statycznych adresów URL, zoptymalizowanych w celu przypisania maksymalnej wartości strony docelowej; nie stosowanie kilku różnych form adresów URL prowadzących do pojedynczej strony
Optymalna postać informacji wysyłanych przez serwer wwwPrawidłowa obsługa błędów zwracanych przez serwer www
Użycie przyjaznych przekierowańZastosowanie przekierowań, które sa przyjazne i akceptowalne przez wyszukiwarki
Optymalne wykorzystanie znaczników HTMLUżycie znaczników HTML pod katem optymalizacji i wyróżnienia najbardziej istotnych treści serwisu.
Użycie zoptymalizowanych treści widocznychZoptymalizowanie treści widocznych na stronie pod kątem użycia najbardziej istotnych słów kluczowych
Użycie zoptymalizowanych treści niewidocznychZoptymalizowanie treści niewidocznych (metatagów) pod katem użycia najbardziej istotnych słów kluczowych

 

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły