W tym artykule przedstawię kilka czynników, które pozwolą osiągnąć zadowalające efekty przy pozycjonowaniu kategorii głównych oraz podkategorii w sklepie internetowym. Jest to o tyle ważne, że dość często pozycjonuje się kategorie i podkategorie na długi ogon pozwalając produktom pojawić się na wysokich pozycjach. Oczywiście nie należy przy tym zapomnieć, że kartę produktu też należy odpowiednio zoptymalizować.

Poniższy rysunek wskazuje kilka elementów, na które wypada zwrócić uwagę:

 

1. Brakuje nazwy kategorii, którą wstawiamy w znaczniku H1.

2. Poniżej tytułu miło byłoby jakby pojawił się krótki opis (2-3 zdaniowy) – ale jest to opcja

3. Producenci – jeśli są dobrze jest przelinkować do wewnątrz i tutaj uwaga: jeśli jest to odnośnik, który tak naprawdę wskazuje na wyniki wyszukania lepiej jest opatrzyć to rel=”nofollow” – po co moc wewnętrzna ma iśc w gwizdek (wyniki wyszukania blokuje się do indeksacji)

4. Tytuł produktu – w przedmiotowym przykładzie jest dość długi. Starajmy się aby był możliwie krótki odzwierciedlający anchor, na który chcemy aby produkt pojawił się „na pozycjach”

5. Obrazek do produktu – ja zazwyczaj opatruję go znacznikiem rel=”nofollow”, opisuję właściwym ALT-em oraz staram się zmusić autora skryptu aby nazwa obrazka była związana z nazwą produktu

6. NIe jest oznaczona na rysunku – ale kategorie i podkategorie muszą być „zgrane” z nagłówkami META – czyli title, description oraz keywordsy muszą generować się dla zadanej kategorii/podkategorii.

7. Menu breadcrumb’sowe – wskazane jest aby nazwa była związana z nazwą kategorii… w tym sklepie akurat jest podlinkowana „sama na siebie” – jednakże w większości przypadków sugeruję aby tak nie było

8. Ten punk wskazuje, że nazwa menu, tytuł w H1, TITLE, oraz napis w „małym menu” są identyczne

 

To oczywiście kilka przykładów wspierających.

 

 

 

 

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Jak wygląda sytuacja, gdy chcemy zmienić nazwę kategorii. Czy zmiana nazwy kategorii w której znajdują się produkty, nie wymaga utworzenia przekierowania 301 dla wszystkich produktów oraz dla samej starej nazwy kategorii na nową? Mam tu na myśli budowę linku dla produktu: kategoria-nazwaProduktu w Presta Shop.

    • Zmiana nazwy kategorii WYMAGA wykonania przekierowania 301 o ile jest zmieniany adres URL. Adres produktu musi być unikalny i nie powinien zawierać adresu kategorii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły