skip to Main Content
+48 606 628 628 info@zgred.pl
Krzysztof Marzec Semkrk 2

Relacja z semKRK#2

W krakowskim Pauza in Garden 10 czerwca 2016 po raz drugi odbyło się spotkanie pasjonatów marketingu internetowego pod nazwą semKRK. Jest to ciekawa inicjatywa agencji DevaGroup kierowanej przez Krzysztofa Marca, która odbiła się głośnym echem wśród specjalistów z branży SEM.

Już na wstępie miłym zaskoczeniem były przygotowane torebki z prezentami: talon do wykorzystania na barze, kupony zniżkowe na zakup narzędzi, materiały informacyjne itp. Na domiar tego w przerwie między prelekcjami na wszystkich czekała pizza. Wydarzenie zgromadziło ponad 150 osób, a poziom prezentacji był na tyle wysoki, że chyba nikt nie mógł się nudzić. Zobaczcie jednak sami jak było.

semkrk-2

Cezary Glijer – Google AMP vs Facebook Instant Articles

Prelegentem otwierającym drugą edycję semKRK był Cezary Glijer, który nie tak dawno opowiadał o App Store Optimization podczas czwartej edycji Festiwalu SEO. Tym razem poruszył temat technologii AMP (Accelerated Mobile Pages) – https://www.ampproject.org w porównaniu z Facebook Instant Articles.

Na początku pojawiło się kilka statystyk dotyczacych stron WWW, np.:

– średnia waga strony WWW to więcej niż 2MB,

– 40% stron ładuje się powyżej 2s,

– tylko 27% ładuje się ok. 1s.

Z pomocą przeładowanym stronom przychodzi technologia AMP czyli „strony WWW na diecie” które wczytują się o wiele szybciej dzięki zapisywaniu ich w chmurze Google AMP Cache. Pod kątem usability poprawia to z pewnością odczucia użytkowników i zmniejsza współczynnik odrzuceń.

AMP składa się z trzech części:

  • AMP HTML
  • AMP JS
  • AMP CDN

Kiedy warto używać technologii APM? Z pewnością wtedy gdy chcemy aby użytkownicy szybciej docierali do stron. Jednak im bardziej skomplikowany serwis WWW, tym trudniej wdrożyć tę technologię.

Warto dodać, że w Google Search Console pojawiła się niedawno nowa funkcja „Przyspieszone strony mobilne AMP” gdzie można monitorować ewentualne błędy utrudniające poprawne wyświetlanie stron użytkownikom mobilnym.

 

google-search-console-amp

 

Cezary pokazał również kilka przykładów z Facebook Instant Articles, gdzie wydawcy niezwykle szybko mogą dostarczać swoje treści za pomocą Facebooka. Plusy takiego rozwiązania to świetny wygląd, bezpłatne używanie czy bardzo szybkie ładowanie. Są jednak i pewne minusy –  nie mamy w tym przypadku wpływu na SEO, tracimy ruch na swoich stronach jak również zmniejsza się świadomość naszej marki wśród użytkowników internetu.

Można podejrzewać, że wdrożenie technologii AMP i Instant Articles może zostać wykorzystane do zdobywania “leadów” na rynku eCommerce, gdyż jasne jest, że przychody z tworzenia wartościowego contentu stają się coraz większe.

 

Olgierd Sroczyński – Jak wykorzystać Google Analytics do zwiększenia skuteczności email marketingu?

Drugim prelegentem był Olgierd Sroczyński z FreshMail, gdzie odpowiada za program partnerski i rynek zagraniczny. Wiele osób zadaje sobie z pewnością pytanie jak monitorować użytkowników klikających w linki z newslettera. Z pomocą przychodzi Google Analytics, który we współpracy z FreshMailem pomoże rozpoznawać anonimowych użytkowników.

Na początku Olgierd przedstawił kilka statystyk dotyczących zwiększania przez firmy wydatków na e-mail marketing. Aż 93% firm deklaruje że e-mail marketing jest dla nich ważny, ponieważ maile automatyczne stanowiące 5% całości e-mailingu, mogą generować aż 50% przychodów, a każde 1 Euro wydane na e-mail marketing to ok. 30 Euro przychodu dla firmy.

E-mail marketing w branży B2B ma na celu utrzymanie relacji z klientami, nie generuje natomiast sprzedaży. Kolejnym aspektem poruszonym podczas prezentacji była personalizacja i segmentacja. I nie chodzi tu bynajmniej o używanie każdorazowo imienia Klienta w korespondencji.

Olgierd przedstawił pokrótce proces integracji FreshMaila z Google Analytics, na co zwrócić uwagę, jak wygląda ustawianie celów w GA z wykorzystaniem “wirtualnych odsłon”, jakie korzyści można dzięki temu osiągnąć. Dokładny przewodnik dotyczący śledzenia aktywności użytkowników na stronach w działaniach e-mail marketingowych znajdziemy pod adresem freshmail.pl/ema

 

krzysztof-marzec-semkrk-2

 

Grzegorz Smółkowski – DoubleClick Search – wykorzystanie podejscia data-driven do skalowania biznesu online

Kolejną prezentację przedstawił Grzegorz Smółkowski odpowiadający za sprzedaż DoubleClick w Europie Środkowo-Wschodniej. Najpierw otrzymaliśmy trochę ogólnych informacji o DoubleClick, o tym, że klienci coraz częściej chcą reklamować całość swojej oferty. Pojawiły się również ogólne informacje o automatyzacji działań PPC i jakie korzyści biznesowe możemy uzyskać, m.in.:

  • maksymalizacja przychodów,
  • oszczędność czasu,
  • racjonalizacja wydatków,
  • wyprzedzanie konkurencji.

Grzegorz opowiedział o automatyzacji „bidowania” na przykładzie 100 000 keywordsów x 3 urządzenia (desktop, mobile, tablet), x 5 segmentów RLSA x 5 segmentów GEO co razem daje 5 mln kombinacji. Poruszył temat machine learning, który możemy wykorzystywać do szukania podobieństw między słowami kluczowymi, a grupami produktowymi lub przekazywania informacji pomiędzy słowami popularnymi a long tailem. Dodatkowo wartym uwagi był temat „bidding programming”. Podsumowując: jest to technologia dla pewnej części reklamodawców, którzy wykorzystują dużo kanałów komunikacji z klientami, niemniej jednak warto zainteresować się platformą DoubleClick by wyprzedzać konkurencję.

 

Paulina Wiktorska – Masz tylko 6 sekund. Wykorzystaj je z głową

Przedostatnia prezentacja należała do Pauliny Wiktorowskiej, która opowiedziała nam o nowym formacie reklamowym Bumper Ads. Jak w przypadku innych prelekcji, na wstępie pojawiły się statystyki:

  • 150 razy dziennie zerkamy na telefon komórkowy,
  • 82% użytkowników podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem informacji na smartfonach,
  • 91% naszych działań na smartfonach to mikromomenty,
  • 67% użytkowników korzysta kilka razy w tygodniu z YouTube.

Paulina zainteresowała nas 6 sekundowymi, niepomijalnymi reklamami w formie TrueView In-Stream skierowanych do użytkowników urządzeń mobilnych.Ważna jest strategia, która może składać się z poniższych elementów:

  • teaser – krótka „zajawka”,
  • wzmocnienie – wideo wzmacniające przekaz tradycyjnej reklamy,
  • przypomnienie – skierowanie reklamy do odbiorców którzy już widzieli reklamę,

Na końcu Paulina przedstawiła kilka przykładów obrazujących jak wyglądają nowe formy reklamowe Bumper Ads. Pojawiło się jednak kluczowe pytanie: dlaczego mam płacić za 6 sekund reklamy skoro 5 sekund jest za darmo?

 

Artur Strzelecki – A imię jego czterdzieści i cztery

Ostatnim prelegentem drugiej edycji semKRK był twórca Silesia SEM oraz organizator Festiwalu SEO w Katowicach – Artur Strzelecki. Po tajemniczym tytule prezentacji można było się spodziewać jednego: będzie dotyczyła błędów 404. Nie było inaczej. Artur zaczął prelekcję od przedstawienia czym jest kod odpowiedzi HTTP, na jakie grupy się dzieli, zwrócił uwagę że najczęstszymi odpowiedziami serwera są 404 (nie istnieje) i 410 (usunięto).

W teorii Google traktuje te dwa błędy tak samo, jednak nieoficjalnie w przypadku kodu odpowiedzi 404 na stronę nakładana jest czasowa kwarantanna, a w przypadku statusu 410 Googlebot nie powinien już odwoływać się do tego zasobu. Artur zwrócił też uwagę na „pozorny błąd 404” o którym informuje Google w Search Console. Związane jest to z brakiem treści na stronie, ale zwracanie statusu 200 zamiast 404, przez co strona może być zaindeksowana, choć nie ma na niej wartościowych treści, a widnieje np. napis „ta strona nie istnieje”.

Kolejną część prezentacji prelegent poświęcił poprawnej stronie błędu 404 (nie ma jej w indeksie, aczkolwiek zachęca użytkownika do dalszych akcji w serwisie).Artur przedstawił również jak powstają strony z błędami 404 (np. poprzez literówki, nieprawidłowe linkowanie zewnętrzne, po ataku hakerskim) i zaprezentował jak wykorzystać narzędzia Google Adwords i Google Analytics do monitorowania podstron z błędami 404 (poprzez wykorzystanie skryptu monitorującego lub alertów o wzroście stron 404) a także jak wykorzystać narzędzie Clusteric Search Auditor do pobierania wszystkich błędów z naszego konta Search Console. Wisienką na torcie było case study o tym jak odzyskiwać linki z błędów 404 np. za pomocą Majestic.com, Excela i Screaming Froga.

Trzecia edycja semKRK jesienią 2016?

Spotkanie semKRK#2 z pewnością było ciekawym doświadczeniem dla wielu osób z branży SEM. Organizatorzy stanęli na wysokości zadania, tak więc do samej formuły spotkania nie można było mieć żadnych zastrzeżeń (no może poza tym, że w pewnym momencie zrobiło się ciasno, aczkolwiek świadczy to tylko o coraz większej popularności semKRK:). Prawdopodobnie już w październiku 2016 odbędzie się semKRK#3 które z pewnością będzie na jeszcze wyższym poziomie.

semkrk2-krakow

 

Autorem artykułu jest Dawid Medwediuk, specjalista On-Page SEO z Elephateagencja content marketingu & SEO agency świadcząca usługi na rynkach międzynarodowych.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (11 głosów, średnia: 4,27 z 5)

Dawid Medwediuk

Dawid Medwediuk - specjalista On-Page SEO w Elephate. Pasjonat marketingu internetowego, dodatkowo fascynuje go UX, interesuje link building i pochłania data analyzing.

Ten wpis ma 3 komentarzy
  1. Faktycznie temat dość istotny, sam staram się tworzyć strony o możliwe najkrótszym czasie ładowania ponieważ wiem jak frustrujące jest czekanie na załadowanie się treści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top
Przeczytaj poprzedni wpis:
oh-ryli
Blogi firmowe – 8 powodów, dla których warto je prowadzić!

Bez wątpienia nadeszły czasy, gdzie content marketing odgrywa dużą rolę przy promocji firmy w Internecie. Dobrze zoptymalizowany i regularnie prowadzony,...

thinkwithgoogle-score
Nowe narzędzie do testowania stron pod kątem mobile oczywiście od Google

Google uruchomiło nowe narzędzie, które pozwala przetestować mobilność witryny. Narzędzie jest bardzo wygodne w obsłudze i pozwala wygenerować raport, który można...

Zamknij