skip to Main Content
+48 606 628 628 info@zgred.pl

Szkolenia SEO

Od jakiegoś czasu jestem przepytywany na okoliczność przeprowadzenia szkoleń SEO z zakresu pozycjonowania (dla początkujących i tych bardziej PRO), audytu SEO (klientów różnych: prywatnych i instytucji). Oczywiście jestem bardzo otwarty na przekazywanie wiedzy ale … jak zawsze to kosztuje.

Z reguły sugeruję aby to klient napisał, co tak naprawdę chce wiedzieć, czego nauczyć.

Zestaw 1:

Co powinna dać firma w raporcie SEO, jak powinna się zachować, jak często winna się kontaktować z klientem, czy powinna ujawniać swoje techniki etc… Przedstawienie klientom panelu do Google Analytics, Google Adwords oraz jak analizowac pojawiające się dane.

Zestaw 2:

SEO on site – optymalizacja stron, nasycenie treścią, techniki – co obecnie się sprawdza (optymalizacja w procesie tworzenia dużych serwisów www, nadzór nad ich indeksacją [narzędzia, techniki], optymalizacja już istniejących serwisów (znaczniki H, alt, title, tag area, nofollow, etc), przepływ mocy po stronie (linkowanie wewnętrzne) i parę innych zagadnień, budowanie stron nowych, zmiany na stronahc już obecnych etc…

Zestaw 3:

A tutaj jest dużo zagadnień:

  • Analiza konkurencji – określanie ilości linków, ich mocy, określanie kosztów przez to i czasu dojścia do top (w zależności od przyłożonej mocy[różne branże]) – narzędzia, techniki, soft
  • Strategia linkowania zaplecza, stron docelowych (koncepcja – jak [struktura zaplecza-graficznie], czym – narzędzia

[systemy, precle, fora, katalogi, dodawarki, mieszarki] – techniki

procentowy rozkład danych narzędzi przy zapleczu rzędu X, konkurencji, czy da się to określać przy znajomości konkurencji? (wielkość) jak? procentowy rozkład domen i subdomen (przybliżony stosunek liczb)

  • Omówienie dodawarek, wady, zalety – techniki ich używania
  • Mieszarki – omówienie technik i narzędzi
  • Systemy – omówienie technik i narzędzi
  • katalogi – omówienie technik i narzędzi
  • fora – omówienie technik i narzędzi
  • precle – omówienie technik i narzędzi

(perspektywa dziś i „wczoraj”, jutro)
Indeksacja wpisów

  • Jak zdobywać punkty w systemach, jak i jakich używać, jak optymalizować koszty związane z ich tworzeniem na własny użytek (podlinkowywanie wpisów, zaplecza) – omówienie systemów, wady, zalety
  • Organizacja i optymalizacja kosztów związanych z domenami i subdomenami (ukrywanie danych [registrant, registrar], kupowanie, przedłużanie, jak nimi efektywnie zarządzać [proces od kupienia po postawienie „serwisu” tematycznego – efektywność), kupowanie domen na giełdach
  • Organizacja i optymalizacja kosztów związanych z serwerami (gdzie, jak zarządzać efektywnie – narzędzia, organizacja, technika)
  • Organizacja i optymalizacja kosztów związana z pisaniem tekstów (kto, za ile, jakiej jakości, własna redakcja)
  • Organizacja i optymalizacja kosztów związana z zasobami ludzkimi (wszystko powyżej), wydajność ludzi w branży sem (przybliżone liczby domen/pracy na 1 osobę) – temat efektywności pracy


1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Ten wpis ma 27 komentarzy
  1. Właśnie przygotowuję się do poprowadzenia pierwszego szkolenia SEO i Twoja lista rzeczy na pewno mi się przyda.

  2. Ja się zgłoszę dlatego że jestem pod wrażeniem pozycji tego bloga pod fraza pozycjonowanie w tak krótkim czasie , jak coś zgred pamiętaj o mnie.

  3. Zgred a masz jakiś podział na miasta czy jesteś bardzo „mobilny” :-)

    i jw. Guszczyn napisał chętnie się wybiorę też na szkolenie gdyż bije po oczach pozycja bloga. W tym kontekście śmiesznym wydaje się fakt iż sam szkolenie SEO prowadziłem ale tylko takie skierowane do przedsiębiorców ukazujące im z jednej strony potencjał pozycjonowania a z drugiej ucząc o wystrzeganiu się metod black SEO + „tak zwanych” pozycjonerów.

    1. To zależy jak bardzo muszę być mobilny … zawsze zapraszam do Warszawy :)

      Każde szkolenie przynosi profity … Twoje nie było śmieszne – miałeś pewną grupę docelową.

  4. interesuje mnie taki wycinek, na sensownie merytorycznym poziomie, podstawy mam z forum :)

    Analiza konkurencji – określanie ilości linków, ich mocy, określanie kosztów przez to i czasu dojścia do top (w zależności od przyłożonej mocy[różne branże]) – narzędzia, techniki, soft
    Strategia linkowania zaplecza, stron docelowych (koncepcja – jak [struktura zaplecza-graficznie], czym – narzędzia
    [systemy, precle, fora, katalogi, dodawarki, mieszarki] – techniki

    procentowy rozkład danych narzędzi przy zapleczu rzędu X, konkurencji, czy da się to określać przy znajomości konkurencji? (wielkość) jak? procentowy rozkład domen i subdomen (przybliżony stosunek liczb)

    Omówienie dodawarek, wady, zalety – techniki ich używania
    Mieszarki – omówienie technik i narzędzi
    Systemy – omówienie technik i narzędzi
    katalogi – omówienie technik i narzędzi
    fora – omówienie technik i narzędzi
    precle – omówienie technik i narzędzi

  5. No to ja już po szkoleniu jestem :) Informacji dużo i konkretnych , aż zabrakło mi pytań. Na szczęście miałem dyktafon.

  6. Jestem bardzo zadowolony i wiesz o tym. Ale skoro będą dwa dni to są dwa wyjścia. Albo materiał będzie większy, albo ja jestem taki super zdolny, że łyknąłem ten materiał w jeden dzień :D

  7. No i po szkoleniu :)

    Jak dla mnie super. Prowadzący, tematyka, sposób prezentacji – akuratnie wpasowują się w mój ulubiony klimat. Dużo wiedzy zgred przekazał – a będzie miał jeszcze przechlapane jutro, jak go zalejemy pytaniami :)

    no i obiad, był kozacki, a kelnerki …..mniam!

  8. Oj … to i ja się melduję i szybciutko dopisuję …

    Tak sobie myślę, że gdybym miał tyle wiedzy z netu wyciągnąć, to więcej na prąd by poszło :-D

    Teraz serio: „parę” lat już mam, „parę” szkoleń widziałem, ale takiej praktycznej wiedzy i chęci dzielenia się nią, profesjonalizmu, otwartości i umiejętności stworzenia przyjacielskiego klimatu nie widziałem.

    Zgred masz u mnie 6+ i …. tyle, kropka :)

  9. Ja mogę tylko potwierdzić słowa poprzedników, „widziałem” już kilka szkoleń i na wszystkich było „lanie wody” i czysta, niczym nie poparta teoria, do tego sporo niedomówień i brak odpowiedzi na trudne pytania.

    Paweł stworzył fajny klimat, pokazał to co trzeba było pokazać by wyjaśnić niektóre rzeczy tak że jestem osobiście bardzo zadowolony. Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że zobaczę to co zobaczyłem;)
    Po takim szkoleniu człowiek ma więcej motywacji do pracy.
    Dzięki wielkie.

  10. co można powiedzieć na temat szkolenia ?
    szkolenia zostało zorganizowane bardzo profesjonalnie i rzeczowo, przez rozpoczęciem szkolenia otrzymaliśmy plan: o czym będziemy rozmawiać, jakie tematy zostaną poruszona podczas szkolenia. Zgred podzielił się swoją wiedzą najlepiej jak umiał, nie przekazał pewnie wszystkich informacji (ale nikt nie dzieli się w 100% swoją wiedzą), nie należy od niego tego oczekiwać. Kilka jego pomysłów podrzuconych podczas szkolenia wprowadziłem w życie zaraz po szkoleniu i z niecierpliwością czekam na efekt.
    Zgodnie z tym co mówili moi poprzednicy Paweł nie uchyla się od pytań i odpowiada konkretnie i rzeczowo (co nie zawsze ma miejsce na szkoleniach).
    Materiały ze szkolenia i kilka gratisów wylądowało już na moim mailu :)
    Dzięki za szkolenie i fajny klimat ! Pozdrawiam

  11. Jeśli zbiera się już jakaś grupa, to ja jestem chętny i gotowy. Szkoda, że nie przyjeżdżasz do Wrocławia, ale dla takiej wiedzy nawet zaszczycę stolicę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top
Przeczytaj poprzedni wpis:
Market Samurai – nie tylko analiza konkurencji

Niedawno nabyłem "zabawkę", której bardzo mi brakowało przy analizie konkurencji. Klient przychodząc do pozycjonera zadaje mu pytanie: "ile będzie mnie...

Zamknij