skip to Main Content
+48 606 628 628 info@zgred.pl

Test : system Colibri do analizy Twojego serwisu i konkurencji w Google

Kilka dni temu buszując po necie pojawiło się info o systemie [highlight1 bgcolor = „yellow”]Colibri[/highlight1](wczoraj takie info pojawiło się na GL-ucie). Według informacji, która pojawiła się moim oczom system daje możliwość:

– śledzenia pozycji w Google na wybrane słowa kluczowe

– znajduje witryny konkurencji, które można śledzić pod kątem zadanych fraz

– analizuje słowa kluczowe: statystyka, trendy i inne

– i jeszcze inne, na razie nie odkryte ;), narzędzia

Według cennika mamy do dyspozycji 3 plany:

– 19.99$/m – monitorować można do 50 slów kluczowych (dziennie), nielimitowana liczba konkurentów oraz automatyczne wyszukiwanie serwisów konkurencji

– 49.99$/m – do powyższego dochodzi: import/eksport słów kluczowych (dziennie), poszerzono liczbę słow do 250 sztuk

– 99.99$/m – w tej opcji do dyspozycji jest śledzenie 500 słów kluczowych (dziennie) i to co powyżej

Istnieje tez wersja darmowa ale jest dość mocno ograniczona. Aby przetestować coś więcej od razu zdecydowałem się na podstawowy plan za 19.99 :)

1. Ekran główny

Na Ekranie głównym jest podsumowanie całości konta. Ja dodałem 6 słów kluczowych do testów aby zobaczyć co system może i co pokaże.

2. Sugerowanie konkurentów

Bardzo szybko „poklikałem” do zakładki „Suggested competitors” – moim oczom ukazało się ponad 40 potencjalnych konkurentów w branży – sprawdziłem – wszystko się zgadzało !!! KOnkurencja posegregowana jest według procentów związanych z pozycją słów kluczowych. Klikając w napis „Show competing keywords and its positions” Naszym oczom ukaże się od razu miejsce w SERPACH, na których znajduje się Nasz potencjalny konkurent :) Przyciski Ignoruj/Monitor są przydatne w przypadku, gdy nie chcemy monitorować np naszej własnej witryny.

3. Porównanie

W zakładce „Competitors” pokazany jest porównanie miejsc na poszczególne frazy dla wszystkich wybranych do monitorowania witryn (naszych i konkurencji). na każdy wykres można najechać myszka i pokaże się dymek z opisem.

 

System oceniam na bardzo szybki – w kilka minut uzyskałem dane, które naprawdę pomagają przy ocenie konkurencyjności danej frazy – coś na kształt raportów „SEO Competition” w programie MarketSamurai.

Za kilka dni postaram się napisac coś więcej o systemie [highlight1 bgcolor = „yellow”]Colibri[/highlight1].

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Ten wpis ma 9 komentarzy
  1. Podoba mi się rozwiązanie odnośnie analizy i śledzenia konkurencji. Ciekawe jak dalej przejdzie testy?

    1. tez jestem ciekaw :) tym bardziej, ze to mi wygląda na Polską robotę :) :)

      Sądzę, że za 1-2 tygodnie będzie widać coś więcej i lepiej. Dziś dałem klientowi do obejrzenia cały panel – zobaczę czy mu się spodoba. Jeśli tak, może uda się włożyć to do wyceny i proponować klientom oglądanie rezultatów w stosunku do konkurencji :)

      Co ciekawe obsługuje wszystkie kraje gdzie jest Google :D

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top
Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak zabezpieczyć swoją stronę przed SWL-ami, które wykorzystuje moja konkurencja ?

W świetle ostatnich kar dla porównywarek cenowych za używanie SWL-i oraz wypowiedzi Kaspara (Guglarz'a) w zakresie płatnych linków powstało wiele...

Pozycjonowanie sklepu internetowego – najczęstsze błędy przy uruchamianiu sklepu internetowego i jego późniejszym pozycjonowaniem

Pozycjonowanie sklepu internetowego od samego początku musi być przemyślane i trzeba zaplanowac całą strategię jeśli chcemy go pozycjonować. Największym błędem...

Zamknij