Kilka dni temu buszując po necie pojawiło się info o systemie [highlight1 bgcolor = „yellow”]Colibri[/highlight1](wczoraj takie info pojawiło się na GL-ucie). Według informacji, która pojawiła się moim oczom system daje możliwość:

– śledzenia pozycji w Google na wybrane słowa kluczowe

– znajduje witryny konkurencji, które można śledzić pod kątem zadanych fraz

– analizuje słowa kluczowe: statystyka, trendy i inne

– i jeszcze inne, na razie nie odkryte ;), narzędzia

Według cennika mamy do dyspozycji 3 plany:

– 19.99$/m – monitorować można do 50 slów kluczowych (dziennie), nielimitowana liczba konkurentów oraz automatyczne wyszukiwanie serwisów konkurencji

– 49.99$/m – do powyższego dochodzi: import/eksport słów kluczowych (dziennie), poszerzono liczbę słow do 250 sztuk

– 99.99$/m – w tej opcji do dyspozycji jest śledzenie 500 słów kluczowych (dziennie) i to co powyżej

Istnieje tez wersja darmowa ale jest dość mocno ograniczona. Aby przetestować coś więcej od razu zdecydowałem się na podstawowy plan za 19.99 🙂

1. Ekran główny

Na Ekranie głównym jest podsumowanie całości konta. Ja dodałem 6 słów kluczowych do testów aby zobaczyć co system może i co pokaże.

2. Sugerowanie konkurentów

Bardzo szybko „poklikałem” do zakładki „Suggested competitors” – moim oczom ukazało się ponad 40 potencjalnych konkurentów w branży – sprawdziłem – wszystko się zgadzało !!! KOnkurencja posegregowana jest według procentów związanych z pozycją słów kluczowych. Klikając w napis „Show competing keywords and its positions” Naszym oczom ukaże się od razu miejsce w SERPACH, na których znajduje się Nasz potencjalny konkurent 🙂 Przyciski Ignoruj/Monitor są przydatne w przypadku, gdy nie chcemy monitorować np naszej własnej witryny.

3. Porównanie

W zakładce „Competitors” pokazany jest porównanie miejsc na poszczególne frazy dla wszystkich wybranych do monitorowania witryn (naszych i konkurencji). na każdy wykres można najechać myszka i pokaże się dymek z opisem.

 

System oceniam na bardzo szybki – w kilka minut uzyskałem dane, które naprawdę pomagają przy ocenie konkurencyjności danej frazy – coś na kształt raportów „SEO Competition” w programie MarketSamurai.

Za kilka dni postaram się napisac coś więcej o systemie [highlight1 bgcolor = „yellow”]Colibri[/highlight1].

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

    • Marketa i tak nie zamienię na razie na nic innego bo korzystam z niego i jest moim niezbędnym narzędziem do pracy 🙂

  1. Podoba mi się rozwiązanie odnośnie analizy i śledzenia konkurencji. Ciekawe jak dalej przejdzie testy?

    • tez jestem ciekaw 🙂 tym bardziej, ze to mi wygląda na Polską robotę 🙂 🙂

      Sądzę, że za 1-2 tygodnie będzie widać coś więcej i lepiej. Dziś dałem klientowi do obejrzenia cały panel – zobaczę czy mu się spodoba. Jeśli tak, może uda się włożyć to do wyceny i proponować klientom oglądanie rezultatów w stosunku do konkurencji 🙂

      Co ciekawe obsługuje wszystkie kraje gdzie jest Google 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły