Wreszcie mogę pokusić się o pierwsze podsumowanie testów, które przeprowadziłem. A trochę ich do tej pory było:

  1. Link-wheel oraz social bookmarking plus web20
  2. Link-wheel koło fortuny
  3. Piramida mocy

Odnośnie punktu 1 – nie publikowałem raportu, gdyż analiza wszystkich kanałów RSS oraz linków była praktycznie niemożliwa z uwagi na skalę oraz sposób wykonania … który okazał się być beznadziejny. Większość zaplecza były to nowe, postawione na typepad’zie blogi (nawet niezaindeksowane). Jedyne co się spodziewam po wykonaniu tego projektu to przyrost backlinków. Z tą różnicą, że pomimo anglojęzycznej formy blogów, postów i linków wszystkie są tematyczne – każdy artykuł, post napisany w języku angielskim był o finansach i stricte związany z frazą pozycjonowaną. Wiec tutaj mały plusik na podejscie wykonującego do zagadnienia.

W przypadku piramidy (raport opublikowany tutaj) przyrostu linków nie widać natomiast strona doszła do top5 na frazę finansową i tak stoi sobie 🙂

Jeśli chodzi zaś o punkt 2 to na razie nie ma to przełożenia na wejście witryny do top10 na frazę finansową (4MIO odpowiedzi na zadane pytanie w G, mnóstwo spamu w top10). Jedyne co zyskałem to 8 pozycji – strona z miejsc 18-20 skoczyła na 11-12 i tutaj się trzyma – możliwe, że trzeba „podciągnąć” polskimi linkami (nad czym pracuję od kilku dni – SB pełną parą).

Przy okazji (pkt.2) wykonany został link-wheel (testu nie publikowałem) na drugą stronę i identyczną frazę jak na piramidzie ale dla bloga – dla niej wykonano: 3000 profili (niepolskich), jedno kółko dwukierunkowe i do strony pozycjonowanej czyli 50 linków, około 30 linków z własnego zaplecza oraz ok 25 profili polskich z domenami o PR5 i 6 – wystarczyło na TOP6 na tę samą frazę – statystyka pokazuje ledwo 500 BL-ek 😀

Aktualizacja: poprawiłem artykuł ponieważ pomieszałem grupy testów –  za dużo ostatnio ich robię…

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły