To co czytałem w lipcu. Czyli zbiór artykułów, na które warto zajrzeć.

Czasowa niedostępność serwisu www

Pojawiło sie ostatnio kilka pytań odnośnie tego, jak poradzić sobie z serwisem, który musi być na jakiś czas wyłączony – co zrobić aby nie stracić rankingu. Najlepiej użyć kodu 503 informującego Google o tym, że serwis jest tymczasowo niedostępny.

Można o tym poczytać:

Na stronach Google: https://goo.gl/WFnASt

Na stronie MOZa: https://goo.gl/Vnc2s6

Migracja serwisu do HTTPS (tipsy i tricki SSL)

Artykuł traktuje o migracji serwsu z http na https. Warto zwrócić uwagę na:

  • do wszystkich linków wstawić dwa backslashe „//” zamiast przedrostka „https://” – wtedy bez względu na to czy certyfikat jest czy go nie ma witryna będzie używała aktualnego przedrostka
  • wstawić prawidłowy canonical
  • używać CDNów, które wspierają SSL
  • wybrac właściwy certyikat SSL

Więcej pod adresem: https://goo.gl/KQE5mH

Kary od Google

Kar ręcznych od Google jest troszkę. Są one coraz rzadsze z powodu wdrożenia algo pingwiniego do core i że pracuje online (przynajmniej tak twierdzą Googlersi). Kary algorytmicznej nie ma – podobno to rekalkulacja wyników. Utarło się tylko, że jak coś spadnie to filtr algorytmiczny w Google się dostało.

Troszkę o tym macie napisane tutaj: https://goo.gl/S8sWPb

Direct Answer w wynikach wyszukania

Artur na swoim blogu opisał, jak wykonac Direct Answer boxa. Czy jednak zawsze przekłada się to na wzrost ruchu organicznego? Bo użytkownik dostaje odpowiedź w wyszukiwarce i nie musi już wchodzić na stronę.

Ale poczytajcie: https://goo.gl/eednDM

Jak zabezpieczyć WordPressa

W czasach gdy instalujemy w ***uj pluginów, wtyczek i innych dupereli w WordPressie nierzadko zapominamy jak zabezpieczyć naszego bloga czy stronę. Można o tym poczytać tutaj: https://goo.gl/EYmTXJ – nie będę opisywac co tam jest – art jest długi ale mięsny.

Narzędzia do szukania słów kluczowych

Poszukiwanie słów kluczowych, ich potencjałów i budowanie na tym contentu jest długie, uciążliwe. Może przyprawić i mdłości i zawroty głowy. Są narzędzia, które to ułatwiają. Mnie jednak zawsze fascynuje, jak radzą sobie z językiem polskim, kóry jest „trudna jenzyk”. O narzędziach przeczytacie na stronie: https://goo.gl/QHnyWv

Czy SSL wpływa na SEO?

Ja tam nie zauważyłem. Mam wdrożony SSL od czerwca 2016 roku i bez zmian. U wielu klientów (w tym sklepów), żadnych plusów – jedyne co można zaobserwować, iż nie dało to negatywnego skutku (nawet jeśli było potrzeba wdrożyć przekierowania 301): Więcej tutaj: https://goo.gl/MBhjyf

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Całe podsumowanie ostatnich miesięcy w digital.

    PS: Też nie widzę różnicy pomiędzy stronami z SSLem a bez SSLa.

    Pozdrawiam

  2. Sporo osób/firm zaczęło robić prasówki no to i gontarek musiał podłapać temat… ciągle tylko kopie, kopie, kopie… wymyśl coś swojego.

  3. Dlaczego jak w GSC prześle prośbę o zaindeksowanie strony to spada ona na ok. 500 pozycje ze zlokalizowanych wyników organicznych dla danego miasta w przypadku fraz bez nazwy miasta (np. fraza „dentysta” w Warszawa) na kilka godzin.
    Dla wyszukiwania ustawionego przez symulator na całą Polskę jest wszystko OK.

  4. A mi pozycja strony od 7 dni skacze codziennie na dwie frazy również lokalne bez nazwy miasta. Jedna fraza wypada z pozycji w TOP 10 na 50-60 pozycje w zależności od liczby wyników wyszukiwania np. dla około 13 000 000 wyników jest prawie dobrze bo też skacze ale tylko o parę miejsc i nie wypada poza TOP 10. Przed tymi skokami dodałem jednego linka exact match na tą frazę co tak daleko spada – linków do strony zawierających ją jest tylko 7%, a tą drugą tylko 5%.
    Czy to może być filtr, czy bardziej przeliczanie wyników?

    • Wiele rzeczy : od optymalizacji, poprzez linki wewnetrzne aż do linków z zewnątrz. Liczba wynikow wyszukania nie jest wartościa, która należy brac pod uwagę. Możesz mieć 1000 wyników a konkurencja olbrzymia. Obstawiam coś z optymalizacją.

      • Czy może przyczyną tego być taki tytuł strony:
        Slowo1 slowo2 miasto. Slowo1 slowo3 miasto – nazwa firmy.
        Z czego fraza, która tak daleko skacze to „slowo1 slowo2” ?

  5. Czy jest sens dodawać stronę do katalogu, który jest zafiltrowany na frazę kluczową i czy taki katalog nie przeniesie filtra?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły